مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » نکاتی راجع به سوپ وسالاد

th

 

چقد راجع به سوپ میدونیدتا چه حد راجع به منابع غذایی که در ان قراردارد اطلاع دارید از فواید سالاد و تاثیر ان بر سلامتی بدن چقدر اطلاعات دارید؟

دوستای عزیزم بیشتر سوپ و سالاد بخورید.با من همراه باشید تا نکاتی دراین باره به شما بگم:
اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که سالاد را در انتهای غذای خود می‌خورید بهتر است بدانید که دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن یک کاسه سوپ کم‌ کالری یا سالاد، پیش از شروع غذای اصلی، برگ برنده‌ای برای کاهش وزن به شمار می‌آید.این نتایج از بررسی ۸ برنامه غذایی کاهش وزن محبوب در آمریکا که مصرف‌ کنندگان آنها تحت بررسی بالینی قرار گرفته‌اند، به دست آمده است.محققان نتایج حاصله را پس از ۳ ، ۶ و ۱۲ ماه بررسی به دست آورده‌اند و جالب است بدانید که برای این بررسی حداقل ۴۰ نفر از مصرف کنندگان، هر یک از رژیم های غذایی را امتحان کرده اند.

البته در تمام این بررسی‌ها، رژیم ولومتریک باربارارولز – متخصص تغذیه در آمریکا – در صدر قرار داشت. این رژیم، مصرف ‌کنندگان را به خوردن غذاهای کم کالری و پُر کردن رژیم غذایی با میوه و سبزی تشویق می‌کند. نکته قابل توجه در این رژیم، این است که خوردن یک کاسه سوپ کم‌ چربی یا سالاد، پیش از غذای اصلی از اصول این رژیم به شمار می‌آید.

البته این استراتژی در سایر رژیم‌های مورد بررسی چندان آشکار نبود، اما کاهش کالری دریافتی و افزایش مصرف مواد غذایی کم کالری نظیر سبزی‌ها و میوه‌ها که احساس گرسنگی را مهار می‌کنند، در تمام آنها به چشم می‌خورد.

نکته دیگری که به عنوان ارزش برای کاهش وزن مناسب مطرح شده بود، نقش مراقبین بهداشتی و کسانی بود که کاهش وزن افراد را کنترل می کردند.

البته جلسات هفتگی که به بررسی کاهش وزن در رژیم گیرنده‌ها می‌پردازد، در ایجاد انگیزه و حمایت از ایجاد تغییر در رژیم غذایی و تحرک افراد مفید و موثر است.

در پایان این بررسی نیز، برترین راهکارهای کاهش وزن که بر اساس تحقیقات و آمار و ارقام مرکز ملی کنترل وزن در آمریکا به دست آمده بود، این طور بیان شد(چنان که پیروی کنندگان از آنها حداقل ۵/۱۳ کیلو وزن کم کرده بودند و این کاهش وزن را حداقل یک سال حفظ کرده بودند):

۱ – حتماً صبحانه بخورید و آن را وعده اصلی غذایی روزانه قرار دهید.

۲ – ورزش را شروع کنید.

۳ – برنامه غذایی‌تان را از مواد غذایی کم کالری و کم حجم با تعداد وعده‌های زیاد انتخاب کنید.

۴ – طبق برنامه ی کاهش وزن تعیین شده، پیش بروید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت