نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خواص خوراک لوبیا

چ

امروز برای شما میخوام از فواید خوراک لوبیا بگم همانطور که در مطلب مواد غذایی پرانرژی گفتم هر نعمتی خواصی داره بهتره فواید مواد غذایی را بدانیم تا بتوانیم یک اشپز ماهر شویم.در اشپزی فقط طعم غذا مهم نیست مهم تر از طعم هر غذایی خواص مواد و مقوی بودن ان و مفید بودن ان برای بدن ما است. پس با  nightmelody.com همراه باشید تا با این ماده بی نظیر بیشتر اشنا شویم.

خوراک لوبیا میزان فشار خون را تا شش درصد کاهش داده و باعث پایین آمدن LDL خون می‌شود.
دکتر دریایی متخصص علوم زیستی و تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: لوبیا مانند سایر گیاهان هم خانواده خود وسیله درمانی موثری برای دستگاه قلبی ـ عروقی است، زیرا زمانی که لوبیای خشک پس از پخته شدن خورده می‌شود تمام قسمت‌های آن جذب بدن نمی‌شود و قسمت جذب نشده در داخل روده بزرگ باقی می‌ماند.
وی افزود: باکتری‌های درون روده به همراه این مواد جذب نشده لوبیا مقداری مواد شیمیایی مخصوص تولید می‌کند که جذب بدن شده و باعث کاهش کلسترول خون از نوع LDL می‌شود، به همین دلیل دانشمندان معتقدند لوبیا برای قلب مفید است.
دریایی تصریح کرد:به علت فعل و انفعالاتی که به صورت تخمیر در روده انجام می‌شود مقدار زیادی عوامل کنترل کننده سرطان تولید می‌شود، همچنین مصرف آن میزان فشار خون را به میزان پنج تا شش درصد کاهش می‌دهد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت