نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » جشنواره ها » اخبار و تصاویر نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا‌تر از زندگی»

عکس های نشست خبری فیلم زیباتر از زندگی

نشست رسانه‌ای فیلم «زیبا‌تر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه حسینی با ابراز دلخوری برخی از عوامل این فیلم نسبت به نقد مطرح شده در یکی از ویژه نامه‌های جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد کمیلی از بازیگران فیلم «زیبا‌تر از زندگی» که عصر ۲۱ بهمن ماه در حاشیه دهمین روز سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد حضور داشت، با دلخوری از مطلب نوشته شده درباره کارگردان فیلم اظهار داشت: انسیه شاه حسینی کارگردانی است که شهامت پیدا کرده برای اولین بار درباره یکی از شکست‌های ایران در جنگ تحمیلی فیلم بسازد، آن هم در شرایطی که تا پیش از این تمام فیلم‌ها فقط درباره پیروزی‌های ایران بود.

وی ادامه داد: ما در فیلم یک مافوق انسان را نشان ندادیم، ما راجع به کسی حرف زدیم که مانند خودمان است، چیزی که در فیلم‌ها پیشین رعایت نشده بود.

محمود پاک نیت از دیگر بازیگران فیلم نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: چند روز پیش نقدی را در مجله مربوط به‌این جشنواره خواندم که چندان خوشایند نبود. من افتخار می‌کنم که در این فیلم فقط در یک سکانس بازی کردم و برای کسی که آن جمله را گفته بود متاسفم.

وی افزود: وقتی فیلم را در سینما می‌دیدم بیش از نیمی از مدت فیلم گریه کردم و این اثر تاثیر بسیاری بر روی من گذاشت، شخصی که این مطلب را نوشته احتمالا نمی‌دانسته خانم شاه حسینی هشت سال در جبهه‌ها حضور داشته است و چطور به سمت ساخت فیلم درباره جنگ تحمیلی رفته است.

عکس های نشست خبری فیلم زیباتر از زندگی

کارگردان فیلم «زیبا‌تر از زندگی» در صحبت‌های آغازین خود گفت: اعتقاد دارم فیلمسازانی که مشغول فعالیت هستند و تریبونی در اختیار دارند، بهتر است به سمت سوژه‌هایی بروند که هم در این دنیا و هم در دنیایی دیگر برای آن‌ها سود داشته باشد. من هم به سراغ شهید «علم الهدی» که دارای شخصیتی چند وجهی بود، رفتم.

انسیه شاه حسینی با یبان اینکه سعی کرده است، شخصیتی قابل باور را در فیلم نشان بدهد، خاطر نشان کرد: در جستجو برای پیدا کردن بازیگر شخصیت شهید «حسین علم الهدی» تنها کسی که می‌دانستم از پس بازی کردن در این نقش بر می‌آید، حامد کمیلی بود و من هنوز که هنوز است او را به اسم «حسین» صدا می‌کنم و تا آخر هم او را با نام حسین صدا خواهم کرد.

وی ادامه داد: حامد کمیلی بازیگر بسیار باهوشی است و من وقتی برای اولین بار فیلم را دیدم متوجه این مطلب شدم، امیدوارم این فیلم نقطه عطفی برای او باشد.

حامد کمیلی هم درباره حضورش در این فیلم اظهار داشت: مدتی بود که تصمیم داشتم خودم را درگیر کار متفاوتی کنم و از ژانر سینمای تجاری که بیشتر در آن حضور داشتم کمی فاصله بگیرم.

بازیگر نقش شهید حسین علم الهدی در فیلم «زیبا‌تر از زندگی» ادامه داد: وقتی فیلم نامه را خواندم بین رفتن و نرفتن تردید داشتم، نه به خاطر فیلم بلکه برای اینکه می‌توانم از پس این نقش بر بیایم یا نه. وقتی به پیشنهاد تهیه کننده به «هویزه» رفتیم و متوجه شدم کل قصه براساس واقعیت است، تمامی تلاشم را کردم که حرمت‌ها را حفظ کنم و خدا را شکر می‌کنم اگر توانسته باشم حرمت این شهید را نگه داشته باشم. این فیلم زاییده ذهن قهرمان پرور یک نویسنده نیست و از دلایلی که پذیرفتم در این فیلم بازی کنم نوشته شدن داستان آن توسط یک زن است.

کمیلی همچنین گفت: در این فیلم، جنگ به نوعی فقط یک لوکیشن و بهانه‌ای برای تعریف کردن قصه این شهید است، شهیدی که امروز یک شهر از وجود او ارتزاق می‌کند. من معتقدم که شهید علم الهدی یکی از ستون‌های زمین است و هرچه بیشتر او را می‌شناختم استرس بیشتری برای بازی کردن به من دست می‌داد.

عکس های نشست خبری فیلم زیباتر از زندگی

وی همچنین اظهار داشت: در فرصتی که بین ارائه فیلم نامه تا شروع کار داشتیم درباره شهید علم الهدی تحقیق کردم و حتی برای ساخت این فیلم از بزرگان محل زندگی این شهید نیز اجازه گرفتیم.

محسن روزبهانی مسول جلوه‌های ویژه می‌دانی در فیلم «زیبا‌تر از زندگی» نیز گفت: فاتحه فیلم‌های جنگی خوانده شده و نبود جلوه‌های ویژه سبب سختی کار در این فیلم‌ها شده است.

سید سعید سید‌زاده تهیه کننده فیلم نیز در بخشی از این نشست تصریح کرد: سال‌ها باید تلاش کنیم تا ذائقه مردم را به سمت آن ذائقه حقیقی برگردانیم. انگیزه‌های بسیاری در ساخت این فیلم وجود داشت و ما سعی کردیم کاری کنیم که مخاطب دست خالی از سینما بازنگردد؛ به نظرم فیلم‌هایی از این دست کانون گرم خانواده را به سینما می‌برد.

وی در پاسخ به سوال مجری جلسه شهیدی‌فر درباره هزینه‌های تولید فیلم گفت: خیلی صلاح نیست درباره‌ی هزینه‌های فیلم صحبت شود. اگر از فیلم لذت ببریم این هزینه‌ای که کردیم می‌ارزد، اگر لذت نبریم نمی‌ارزد.

سید‌زاده همچنین درباره مدت زمان ساخت فیلم نیز خاطر نشان کرد: از ۲۲ بهمن سال ۹۱ تا هشتم خرداد ۹۱ مدت زمانی بود که برای ساخت این فیلم طول کشید.

این تهیه کننده تاکید کرد: برای این فیلم با خانواده شهدا و کسانی که در هویزه شهید علم الهدی را می‌شناختند، صحبت‌های بسیاری کردیم.

عکس های نشست خبری فیلم زیباتر از زندگی

انسیه شاه حسینی هم در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: باید بدانیم پاسدار‌ها این قدر که ما فکر می‌کنیم خشن نیستند. آن‌ها آدم‌هایی نبودند که به خاطر یخچال به جبهه‌ها رفته باشند، آن‌ها هم انسانهایی مثل ما هستند. نباید که فقط در موزه شهدا و یا برخی برنامه‌های مناسبتی به یاد شهدا بیفتیم. من در فیلم برخی صحنه‌های معمولی زندگی را نشان دادم که همه ما می‌توانیم وقتی آن را انجام می‌دهیم به یاد شهدا بیفتیم.

وی یادآور شد: من احساس وظیفه کردم که بگویم این انسان‌ها چقدر لطیف بودند و خشن نبودند. این‌ها آدم کش نیستند.

وی تصریح کرد: من می‌توانم هفته‌ای یک رومانس عاشقانه بنویسم! اما خواستم در این فیلم جوری دیگر به موضوع بپردازم.

این کارگردان همچنین خاطر نشان کرد: در برخی از فیلم‌ها صحنه‌هایی نامناسب از دفاع مقدس نشان داده می‌شود، مثلا جوانی با موهای ژل زده و شلوار جین از مقابل یک حجله شهید می‌گذرد و از آن می‌ترسد! به نظرم باید دوباره باید به سمت سینمای دفاع مقدس برویم.

وی همچنین با اشاره به زمان اولیه ۱۸۰ دقیقه‌ای فیلم، خاطر نشان کرد: پس از اصلاحات نهایی زمان فیلم را به ۹۰ دقیقه رساندیم و شاید برای اکران هم بخش‌هایی را دوباره کوتاه کنم.

محمدرضا موسوی‌نژاد صداگذار فیلم نیز کار در فیلم جنگی را با فیلم آپارتمانی متفاوت دانست و تاکید کرد: برای این کار باید تجربه فیلم‌های جنگی را داشته باشید. کار در این فیلم‌ها سخت است.

اسنیه شاه حسینی هم با نارضایتی از کیفیت پخش فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد گفت: سالن اینجا، اصلا مناسب این فیلم نبود. بخش مهمی از فیلم‌های جنگی صدای آنهاست. حتی فیلمی مثل «نجات سرباز رایان» را نیز بدون صدا نمی‌توان تصور کرد.

به گزارش ایسنا، مهوش صبرکن دیگر بازیگر فیلم «زیباتر از زندگی» از دیگر حاضران این نشست بود.

تاریخ: 10 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: جشنواره ها
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت