نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه ی خوراک زبان گوساله

fo2248

بعد از پخته شدن دارچین و زنجبیل و برگ بو را دور بیندازید چون به اندازه کافی گوشت زبان را معطر کرده و نیازی نیست در غذا بماند

مواد لازم :

زبان گوساله جوان ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
جعفری خرد شده ۱ پیمانه
دارچین ۱ قطعه
برگ بو ۲ الی ۳ برگ
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
هل ۲ الی ۳ عدد
زنجبیل ۱ قطعه کوچک
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه :
برای تهیه خوراک زبان از زبان گوساله جوان و کم جرب استفاده کنید . معمولاً در انتهای زبان مقدار زیادی چربی وجود دارد که گاهاً همراه زبان فروخته میشود و بایستی آنرا جدا کنید چون این چربیها از نوع اشباع شده است و خوردن آن برای سلامتی خوب نیست .سطح زبان نیز دارای پرز هایی است که باید با برس تمیز شسته شود .

بعد از اینکه چربی های اضافی زبان را گرفتید آنرا شسته و با پیاز خرد شده ،دارچین ، هل،تخم گشنیز، برگ بو، زنجبیل ، نمک و زردچوبه و اضافه کردن آب روی حرارت بگذارید تا بپزد .

بعد از پخته شدن دارچین و زنجبیل و برگ بو را دور بیندازید چون به اندازه کافی گوشت زبان را معطر کرده و نیازی نیست در غذا بماند رب گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را به زبان اضافه کنید البته میتوانید با روغن تفت داده و به غذا اصافه کنید ولی چون زبان به قدر کافی چرب است ،اگر جعفری سرخ نشود بهتر است . به این ترتیب یک سس خوشمزه درست میشود .

زبان را از ظرف خارج کنید و پوست روی زبان را جدا کنید من پوست روی زبان را زمانیکه میخواستم در دیس بکشم جدا کردم تا سس را جداگانه روی آن بریزم ولی میتوان زبان را بعد از جدا کردن پوست روی آن در سس انداخت تا مزه سس را به خود بگیرد و هنگام کشیدن در دیس زبان را برش داده با هویج و سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی و … تزیین کنید .

تاریخ: 24 سپتامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت