نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » طرز تهیه آب انگور

87-11899

دونه هارو در یک ظرف بریزین و له کنین. میتونین از رنده ی مخصوص رشته کردن و له کردن استفاده کنین برای شروع آبگیری از دونه ها

هر روز آب انگوررو از مغازه‌ی نزدیک خونتون میگیرین؟ دیگه خریدن این آب میوه های ناخالص و پر از مواد شیمیایی کافیه. روش زیر رو دنبال کنین تا از این به بعد خیلی راحت خودتون آب انگور درست کنین. دونه های انگور رو از شاخش جدا کنین. دونه هارو توی یک آبکش بریزین و با آب ولرم خوب بشورین تا اگر مواد شیمیایی هم به انگورها باشد خوب شسته شود.

دونه هارو در یک ظرف بریزین و له کنین. میتونین از رنده ی مخصوص رشته کردن و له کردن استفاده کنین برای شروع آبگیری از دونه ها . ( به جای رنده از دستگاه میکسر هم میتونین استفاده کنین اما باید حواستون باشه که انگورها پوره نشن. ) حالا این انگورای له شده رو بپزین! اونها رو توی قابلمه بذارین و با شعله ی ملایم حدود ۱۰ دقیقه بذارین بمونه.

( اگر انگورها هنوز له نشدن با استفاده از یک قاشق اونهارو له کنین. ) و حالا انگورهارو از فیلتر رد کنین! یک صافی روی لیوان یا تنگی که میخواین آب انگور رو توش بریزین بذارین و انگورهارو درون اون بندازین و با قاشقتون فشار بدین تا آبش گرفته بشه. به جای صافی از پارچه هم میتونین استفاده کنین طوری که انگورهارو توی پارچه بریزین و خوب فشار بدین .( حتی اگر آسیاب هم داشته باشین خیلی خوبه ) آب انگور تون رو در یخچال بگذارین تا خنک شود . اگر میخواین خیلی زود بخورینش میتونین همون موقع یخ بندازین توش. موفق شدین، نوش جان!!!

تاریخ: 23 سپتامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت