مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » سلامت جسم » ورم و بیمارى طحال و درمان گیاهی آن

ورم و بیمارى طحال و درمان گیاهی آن

طحال غده‌اى است به وزن تقریبى ٢٠٠ گرم که در طرف چپ بدن در زیر حجاب حاجز قرار دارد. عمل آن ذخیره کردن گلبولهاى قرمز مى باشد. در برابر هجوم میکروبهاى بعضى امراض مثل مالا ریا و تیفوئید نیز به دفاع از بدن مى پردازد. گاه در اثر بیمارى، ورم مى کند و حجمش زیاد مى شود. علت بیماریهاى طحال در فساد خون است و ریشه و اصل فساد خون هم از تغذیه ی بد مى باشد.

کسانى که مبتلا به بیماریهاى طحال هستند، باید براى معالجهء خود، رژیم صغیر و کبیر انگور را بگیرند. بیماران زیادى تحت معالجه با انگور قرار گرفته اند در ظرف چند هفته آنها شفاى کامل یافته اند.

مصرف خرفه را به اشخاصى که مبتلا به انسداد طحال شده اند تجویز مى کنند.

شربت غلیظى که از نوک مارچوبه تهیه مى شود به مقدار سه قاشق سوپخورى در روزى براى بیمارى انسداد مجارى طحال مصرف مى شود. براى تهیه این شربت، سرهاى مارچوبه را در هاون کوبیده و شیره ی آن را کشیده و چند ساعت بعد که ته نشین شد، آن را صاف کنید، سپس آن را در ظرفى بریزید و آن ظرف را در

قابلمه آب بگذارید و در مقابل صد گرم این شربت، صد و هشتاد گرم شکر به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا این شربت به قوام آید، سپس آن را در بطرى در جاى خشک حفظ کنید.

براى معالجه انسداد مجارى طحال، ریشه‌هاى دو ساله ی جعفرى را که در حرارت کوره بسرعت خشک شود، مقدار ۴٠ گرم در یک لیتر آب بجوشانید.

کاهو آثار خوبى در معالجهء انسداد مجارى طحال دارد.

دمکرده ی برگ کاسنى وحشى به مقدار ٢۵ گرم در یک لیتر آب، در درمان انسداد مجارى طحال مصرف مى شود.

براى معالجه ی ورم طحال زردک (هویج) را پخته و در سرکه بریزید و آن را بخورید.

براى درمان انسداد مجارى طحال، سى گرم دم گیلاس را در یک لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و این جوشانده را مصرف کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت