عکس های فیلم سینمایی دربند

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «دربند» در حالی برگزار شد که کارگردان فیلم حاضر نشد به اکثر سوالات پاسخ بدهد و امیر سمواتی تهیه کننده فیلم هم در پاسخ به پرسش‌ها گفت: «باید توجه شود که آقای شهبازی پس از سالها منت گذاشتند که به این جلسه آمدند.»

 عکس های فیلم سینمایی دربند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلم «دربند»، پرویز شهبازی که شامگاه ۱۸ بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد انجام شد، این کارگردان درباره ی ساخت این فیلم توضیح داد: ما از شهریور سال ۹۰ تا اردیبهشت ۹۱ درگیر نگارش فیلم‌نامه این اثر بودیم پس از آن از اردیبهشت تا مرداد ماه فیلمبرداری مان انجام شد اما چند سکانس باقی ماند که در فصل پاییز گرفتیم.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

وی در پاسخ به پرسش درباره‌ی تکراری بودن ایده‌ی فیلم «دربند» گفت: ممکن است این ایده تکراری باشد اما شما در این فیلم نگاه من را مشاهده می کنید. من بارها گفته ام که حاضرم فیلم نامه‌ام را همزمان به سه کارگردان بدهم چون معتقدم موضوع تازه‌ای وجود ندارد و هر موضوعی تا سال ۱۹۳۰ ساخته شده است.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

پرویز شهبازی در ادامه دربارهٔ انتخاب یک نابازیگر برای نقش اول فیلمش توضیح داد: معتقدم در این کار هیچ ریسکی نکردم چون از افراد مختلف تست گرفتم و سپس روی یک نفر متمرکز شده و یک ماه با او کار کردم تا در انتخابم اطمینان حاصل کنم.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

وی ادامه داد: در انتخاب بازیگران برای من مهم نیست که یک فرد چه فیلم‌هایی بازی کرده یا چه سطحی دارد، برای من سابقهٔ یک بازیگر مهم نیست چون کار خودم را انجام می‌دهم و اگر فردی به نقشی بخورد او را انتخاب می‌کنم.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

در ادامه نشست فیلم «دربند» خبرنگاران و منتقدان حاضر در سالن سوالاتی را دربارهٔ شخصیت پردازی‌ها، داستان فیلم و… از بازیگران حاضر از جمله نازنین بیاتی، پگاه آهنگرانی و بهرنگ علوی پرسیدند که آن‌ها به دلیل آنکه فیلم‌نامه را نخوانده بودند، نتوانستند به این پرسش‌ها پاسخ بدهند.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

در پی این اتفاق شهبازی توضیح داد: من فیلم‌نامه را اصلا به بازیگر نمی‌دهم چون قصه را تغییر می‌دهم و او می‌خواهد ایده‌های الکی بدهد و این کار مرا اذیت می‌کند. در شیوهٔ من، خواندن فیلم‌نامه برای بازیگر ممنوع است اما برای من بسیار مهم است که فیلمبردار، صدابردار و… آن را به دقت بخوانند و برایش ایده داشته باشد.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

پس از این سخنان، شهیدی‌فر از شیوه تمرین بازیگران بدون داشتن فیلم‌نامه پرسید که شهبازی بیان کرد: چیزی مانند دورخوانی از تئا‌تر آمده است و اصلا در سینما معنی ندارد و چند سال است که باب شده است. من اصلا اعتقادی به تمرینات بدون دوربین ندارم.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از نشست «دربند»، پگاه آهنگرانی و نازنین بیاتی به عنوان بازیگران نقش اول و دوم این فیلم دربارهٔ شخصیت‌شان مورد پرسش قرار گرفتند.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

پگاه آهنگرانی گفت: امروز اولین بار است که فیلم و پایانش را می‌بینم و تاکنون حتی صحنه‌های که خودم در آن حضور نداشتم را ندیده بودم. من واقعا جز آنچه دیدید چیزی ندارم که بگویم.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

این سخنان آهنگرانی موجب خندهٔ حاضران در نشست نقد و بررسی شد و سپس امیر سمواتی تهیه کننده «دربند» پشت میکروفون آمد و گفت: به نظرم یک مورد فراموش می‌شود و آن، نگاه ایشان به جوانان است. شهبازی در جنس فیلم سازی‌اش بیشتر تعقل را در نظر می‌گیرد و با مغز افراد طرف می‌شود، سوالات دوستان ما را به بیراهه می‌برد باید توجه شود که آقای شهبازی پس از سال‌ها منت گذاشتند که به این جلسه آمده‌اند.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

این سخنان سمواتی با اعتراض برخی از اهالی رسانه روبرو شد و شهیدی‌فر سعی کرد فضا را آرام کند، البته شهبازی هم تاکید کرد: حضور من در اینجا باعث افتخار است نه منت.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

به گزارش ایسنا، نازنین بیاتی، پگاه آهنگرانی، فرید سمواتی و بهرنگ علوی و هومن بهمنش فیلمبردار در این نشست حاضر بودند.

امیر سمواتی نیز در میان اصحاب رسانه نشسته بود و در مقطعی میکروفون به دست گرفت و صحبت کرد.

 حاشیه:

× پس از آنکه شهبازی با پرسش‌های مکرری در نقد شخصیت‌پردازی، داستان و… فیلمش روبرو شد تاکید کرد که شرط‌اش برای حضور در این جلسه تنها پرسش و پاسخی بودن، آن بوده است.

او بیان کرد: دوستان می‌توانند نقد‌هایشان را بنویسند و ما آن‌ها را می‌خوانیم.

شهبازی در واکنش به یک سوال دربارهٔ تحلیل شخصیت‌های دو زن فیلمش گفت: فردی که این پرسش را انجام داده چند سالش است؟ من فیلمم را ساختم و لازم نمی‌دانم به این سوالات جواب بدهم.

عکس های فیلم سینمایی دربند

× نحوه پیش رفتن جلسه که شهیدی فر در تمام مدت تلاش می‌کرد از تنش میان اصحاب رسانه و عوامل فیلم جلوگیری کند به شکلی ادامه یافت که خبرنگاران خبرگزاری‌ها و برخی از روزنامه‌ها پیش از پایان جلسه، سالن را ترک کردند.

× پیش از نمایش فیلم «دربند» در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد، ازدحام جمعیت به حدی رسید که حتی جا برای رد شدن از پله‌ها در سالن اصلی و بالکن وجود نداشت. به همین دلیل، یکی از خبرنگاران به نشانه اعتراض روی سن رفته و چهارزانو نشست.

این کار وی با تشویق حاضران روبرو شد اما سیمون سیمونیان با ملایمت از او خواست که از سالن خارج شده تا با هم صحبت کنند. در این هنگام، دوربین برنامه هفت هم به میان آمد تا در جلوی سن با برخی از خبرنگاران درباره این موضوع صحبت کند که این کار با واکنش فیزیکی حراست روبرو شد و سرانجام خبرنگار معترض به بیرون هدایت شد و در بیرون سالن وارد مذاکره شد.

 عکس های فیلم سینمایی دربند

در روزهای اخیر، اکثر خبرنگارانی که وظیفه عمده ارسال اخبار جشنواره را برعهده دارند، نسبت به پر بودن سالن اصلی برج میلاد گله کرده‌اند.

تاریخ: 09 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: جشنواره ها
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت