اکستنشن مژه خوب یا بد؟!

مژه‌های بلند و مرتب در زیبایی چشم‌ها تاثیر زیادی دارد. لااقل خانم‌هایی که جزو طرفداران اکستنشن مژه هستند، به این مسأله اعتقاد دارند. در این روش مژه اضافه تک‌به‌تک لابلای مژه‌های پلک بالا با چسبی بر پایه سیانواکریلات اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.

برای چه کسانی مناسب است؟
اگر مژه‌های شما به اندازه کافی بلند و پرپشت است، بی‌دلیل به دنبال اکستنشن مژه نروید و به استفاده از مژه‌های مصنوعی در مهمانی‌ها اکتفا کنید. اکستنشن مژه فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که طول مژه آنها کمتر از ۳ میلی‌متر است.

بلندی مژه چقدر باید باشد؟
بلندی مژه مصنوعی حداکثر باید ۲ برابر بلندی مژه طبیعی باشد. بیش از این مقدار به‌خصوص اگر مژه‌های طبیعی ضعیفی دارید، می‌تواند باعث ریزش مژه شود.

چگونه انجام می‌شود؟
فرد داوطلب باید دراز بکشد و چشم‌ها را ببندد. زیر مژه‌های پلک بالا دستمالی تمیز قرار می‌گیرد. به کمک پنس ظریفی، یک سمت مژه مصنوعی را به چسب آغشته و یک میلی‌متر بالای ریشه مژه طبیعی چسبانده می‌شود. انجام کامل اکستنشن مژه حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. انواع مختلفی از اکستنشن مژه در بازار موجود است اما بهترین نتیجه را مژه‌های تک‌به‌تک که بین مژه‌های طبیعی قرار گیرند، می‌دهند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید نتیجه کار خوب و درست است یا نه، می‌توانید از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید. وقتی برس را درون مژه‌ها می‌کشید، نباید احساس کنید مژه‌ مصنوعی دارید. متاسفانه انجام اکستنشن به وسیله افراد ناوارد گاهی باعث زخم شدن پوست پلک می‌شود که در این شرایط حتما باید اکستنشن را برداشت.

چگونه از آن نگهداری کنیم؟
عمر مفید اکستنشن مژه حدود یک ماه است و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اکستنشن آن هم می‌افتد. می‌توانید برای اینکه مدت طولانی‌تری مژه‌ها روی پلک بمانند از روغن‌های مخصوص آرایش مژه استفاده کنید اما هیچ نیازی به استفاده از ریمل نیست. اگر تمایل دارید ریمل بزنید، حتما باید انواعی را انتخاب کنید که با آب پاک می‌شوند و در ضمن فقط نوک مژه‌ها را ریمل کنید. برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیز لازم است از ژل‌های شستشو کمک بگیرید و به کمک دستمالی نرم به آرامی اطراف مژه‌ها را تمیز کنید. استفاده از شامپو بچه نیز برای شستشوی پوست صورت و چشم‌ها بهتر است.

قبل از اکستنشن به این نکته‌ها توجه کنید:
قبل ازاکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه‌ها کاملا خشک باشند. از ۲۴ ساعت قبل انجام حرکت‌های ورزشی که باعث عرق‌کردن می‌شود و از ۴۸ ساعت قبل انجام ورزش‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

چه عوارضی دارد؟
گرچه اکستشن مژه به نظر زیبا و بی‌خطر می‌رسد اما عوارض زیادی برای چشم‌ها دارد؛ مثلا اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شوند. ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود. اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود، باعث تحریک بسیار شدید خواهد شد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت