نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » سلامت جسم » کارهایی که ممکن است شما را راهی بیمارستان کند

کارهایی که ممکن است شما را راهی بیمارستان کند

چند روزی بود که ستون مهره هایش درد می کرد، هرچه بررسی کرد، نتوانست علت آن را بیابد، مجبور شد با متخصص ارتوپد مشورت کند. آزمایش ها، عکس و … مشکلی را نشان نمی داد، در نهایت متوجه شدعطسه های ناگهانی وی باعث ایجاد این مشکل شده است.

در مطلبی خوانده بود که زنی در انگلستان نیز پس از یک عطسه ناگهانی تقریبا به مدت ۲سال زمین گیر شده است.محققان می گویند عطسه ناگهانی فشار ۳۸درصدی روی ستون مهره ها ایجاد می کند در حالی که نشستن طولانی مدت فشار روی ستون مهره ها را ۲ تا ۳برابر افزایش می دهد.
چند کار ممکن است شما را راهی بیمارستان کند که عبارت است از :
پوشیدن شلوارهای تنگ؛
استفاده از شلوارهای بیش از حد تنگ روی اعصاب قسمت های بالای ران فشار وارد و جریان خون به پاها را قطع می کند و به اختلالی به نام «مرالجیا پارستیتکا» «Meralgia Paresthetica» منجر می شود و علایم آن بی حسی در پاها و کف پاها و احساس سوزش در قسمت خارجی ران است. متخصصان پوشیدن شلوارهای گشاد به ویژه در قسمت های ران پا را توصیه می کنند.

 

افراط در مصرف آب
اگرچه آب مایه حیات است و ۶۶ درصد بدن هر انسان از آب تشکیل شده، مصرف آب زیاد، باعث رقیق شدن سدیم، آهن و مواد کانی و مغذی خون می شود. رقیق شدن بیش از حد آن ها یک حالت سمی به نام «هیپوناترمی» ایجاد می کند که عوارض آن سردرد، استفراغ، سرگیجه و حتی مرگ است.اگرچه این حالت ها نادر است اما در ورزشکاران که آب زیاد مصرف می کنند دیده می شود.
بیش از حد پر کردن کیف پول
متخصصان پر کردن کیف با پول و کاغذ را که در جیب پشت نیز قرار می گیرد، منع می کنند. نشستن مداوم روی کیف به ستون فقرات و عصب سیاتیک فشار می آورد و باعث مشکلاتی چون سیاتیک و دیسک فتقی می شود. علاوه بر قرار ندادن کیف در جیب پشت شلوار یا کم کردن محتویات آن، ورزش های قسمت پایین کمر نیز مفید واقع خواهد شد.
استفاده از دمپایی های لاانگشتی
دمپایی های لاانگشتی، استاندارد نیست و برای کنترل آنها هنگام راه رفتن به وارد آوردن فشار روی شست پا نیاز است که این امر می تواند به درد تاندون ها در کف پا منجر شود. با پوشیدن این دمپایی ها راه رفتن نیز تغییر پیدا می کند به طوری که مشکل زانو و لگن برای فرد پیش می آید.
ورزش های شدید
چند سال پیش تعدادی از فوتبالیست ها در ایودای آمریکا بر اثر افراط در ورزش بستری شدند.اغلب آن ها دچار «رابدومیولیز» شدند، زیرا با انجام ورزش های سنگین، بافت ها می شکند و پروتئین به جریان خون نشت پیدا می کند و کلیه ها دچار مشکل می شود. پس هنگام ورزش اگر احساس کردید که عضله ها در حالت انفجار قرار دارند، از ورزش کردن دست بردارید.
عطسه های نادرست
مردی ۳۸ ساله که هنگام عطسه کردن دهان و بینی خود را گرفت دچار آسیب دیدگی در ناحیه حنجره شد این کار وی به قدری به گلوی او فشار وارد کرد که باعث سوراخ شدن تار صوتی او شد. برای پیش گیری از چنین عوارضی هنگام عطسه کردن حداقل دهان یا بینی را باز نگه دارید.

تاریخ: 03 آگوست 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سلامت جسم
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت