نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » دانستنی ها » شعبده بازی چیست؟

شعبده بازی چیست؟

شعبده بازی-یک نوع هنر و علم هست که توسط یک فرد که تسلط کامل به روش شعبده بازی دارد و دارای سرعت عمل بالایی هست انجام می گیرد که به او شعبده باز می گویند. هنر شعبده بازی هنری ظریف و بی کران می باشد که شامل علوم : فیزیک،شیمی،ریاضی است،و حقه، سرعت دست و پنهان کاری توسط وسیله و دست در هنر شعبده بازی نقش دارند. شعبده بازی مانند هنرهای دیگر شامل ، نقاشی ، خوانندگی ، طراحی و …یک هنر کامل و بی کران می باشد.

شعبده بازی از وقتی که بشر دست راست و چپ خود را شناخت،وجود داشته و شعبده بازان قدیم به علت پنهان کاری بسیار به جادوگر معروف بودند و به دلیل اینکه راز های خود را افشا نمی کردند،دیگران آن را نیرو می دانستند.

شعبده باز به کسی گفته می شود که راز این کار ها را می داند و با اسفاده از آن ها باعث شگفتی تماشاچیان می شود.شعبده بازان بسیاری در جهان وجود دارند.که تعداد این هنرمندان شعبده باز به بیش از ۱ میلیون می رسد.

هنر شعبده بازی هیچ محدودیتی ندارد و هر کسی در هر سن و وضعیتی میتواند یک شعبده باز باشد. بسیاری از مردم فکر می کنند که شعبده باز به کسانی که در برنامه ها و سالن ها و … اجرا دارند می گویند.ولی به هیچ وجه اینطور نیست و به کسی که حتی بتواند یک دستمال را نیز ناپدید کند شعبده باز می گویند.

شعبده ها توسط طراحان شعبده طراحی می شود که این طراحان شعبده باز ذهن قوی دارند و میتوانند یک روش برای یک کار غیر ممکن پیدا کنند.همانطور که می دانید شعبده وارونه نشان دادن علم است. و طراحان شعبده روشی پیدا می کنند که یک کاری که از نظر علم ممکن نیست را توسط حقه ها و راز ها انجام دهند.البته طراح شعبده بودن کار سختی نیست و هر کسی با هر سنی میتواند با کمی فکر یک کاری جالب از خود ابدا کند.هم اکنون شعبده های بسیاری با انواع حیوانات طراحی و ابدا شده است.

شعبده بازان،راز های یک دیگر را از هم پنهان نمی کنند و با خیال کاملا راحت،راز و حقه ی خود را به همکاران خودشان آموزش می دهند.در سال ۱۹۶۸ ( میلادی ) انجمن و مجتمع شعبده بازان بین المللی افتتاح شد و شعبده بازان در این مکان ، راز های خود را با هم در اشتراک گذاشتند و علم و هنر شعبده را هزاران برابر گسترش دادند.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت