نایت ملودی » فرهنگ و هنر » تاریخ و تمدن » مناسبت ها » سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی (۱۳۶۹ش)

بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

انقلاب اسلامی ایران ثمره و دستاورد قرنها مبارزه و تلاش است. این انقلاب گوهر حقیقت ناب اسلام را بعنوان عزیزترین و گرانقدرترین گمشده خویش از میان سالها تحمل غربت دین در صحنه حماسه ها و رنجهای تاریخ به کف گرفت و این واقعیتی انکار ناپذیر است.

از این رو بود که این انقلاب به زودی تبدیل به کانون توجهات و تهاجمات دشمنان گوناگونی شد که این طلیعه خجسته را به معنای غروب حاکمیت استبدادی و استعماری خود تفسیر می کردند. وقتی در روز ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ هجوم سریع و هماهنگ رژیم بعثی عراق به مراکز نظامی و اقتصادی میهن اسلامی ما قطعیت وقوع یک جنگ تمام عیار را در منطقه اعلام کرد، این واقعیت تلخ را نیز به همراه آورد که تدارکی سازمان یافته و جهانی برای مهار و محو انقلاب اسلامی و نظام نوخاسته جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است. در عین حال جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر فرموده امام فقید و راحلمان حضرت امام خمینی (ره) این پیام پر معنای او را مضمون جاودانه دفاع مقدس خویش می داند که:
ما رسماً اعلام می کنیم که هدف ما تاکتیک جدید در ادامه جنگ نیست،‌چه بسا دشمنان بخواهند با همین بهانه ها حملات خود را دنبال کنند، نیروهای نظامی ما هرگز نباید از کید و مکر دشمنان غافل بمانند. در هر شرایطی باید بنیه دفاعی کشور در بهترین وضعیت باشد. مردم ما که در طول سالهای جنگ و مبارزه ابعاد کینه و قساوت و عدوات دشمنان خدا و خود را لمس کرده اند باید خطر تهاجم جهانخواران در شیوه ها و شکلهای مختلف را جدی تر بدانند.

سرانجام پس از هشت سال جنگ، در تاریخ ۲۹ مرداد سال ۱۳۶۷ هـ ش میان ایران و عراق رسما آتش بس برقرار شد و نیروهای ناظر سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس در طول مرزها مستقر شدند. سه سال پس از این آتش بس در ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه ۱۰۰۰ نفره از رزمندگان ایران که در عراق اسیر بودند از مرز خسروی وارد خاک ایران شدند و ملت ایران با سرافرازی در دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ تمامیت ارضی میهن خود از آزادگان بازگشته به میهن،‌ با شور و شعف استقبال کرد. و امسال روز تجلیل از اسرا و مفقودان مصادف است با یازدهم ماه محرم الحرام و آغاز مصیبت بر خاندان اهل بیت پیامبر (ص) و به اسارت گرفتن ایشان؛ یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت