نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » استفاده از ماسک‌های صورت

استفاده از ماسک‌های صورت

تمام ماسک‌ها یک زمان استفاده‌ی توصیه شده دارند، مخصوصا ماسک‌هایی که حاوی موادی همچون اسید گلیکولیک باشند. اما آیا ماندن ماسک بیش از مقدار توصیه شده‌اش روی صورت، خطرناک است یا نتایج بهتری برایتان رقم خواهد زد؟

متخصص بیماری‌های پوستی، دکتر الیزابت تانزی در مقاله ای میگوید که آیا چنین اتفاقی واقعاً به پوست شما آسیب خواهد زد یا نه.

در اغلب موارد، رها کردن ماسک بیشتر از زمان توصیه شده مضر نخواهد بود، بلکه فقط دیگر الزامی به ماندن روی پوست وجود ندارد.
اما اگر ماسکی حاوی اسید گلیکولیک باشد، آنوقت باید پس از سر آمدن زمان توصیه شده، بشوییدش. چرا که در غیر اینصورت ممکن است باعث سوزش‌های شدیدی بشود، مخصوصا در مورد افرادی که پوست حساس دارند.

برای پوست‌های حساس هم، پیشنهاد می‌کنم که اول روی نقطه‌ای از پوستشان برای چند دقیقه‌ای ماسک را تست کنند. اما در مجموع همیشه پیشنهاد می شود که اسید گلیکولیک را حداکثر بیشتر از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان رها نکنید.

دکتر تانزی همچنین پیشنهاد می‌کند که ماسک‌های حاوی اسید سالیسیلیک و لاکتیک را از اطراف چشمانتان نیز دور نگاه دارید. مانند اسید گلیکولیک، این دو نیز می‌توانند با پوستتان بد رفتاری کنند.

او می‌گوید: اگر خیلی نگران پوستتان و آسیب‌های احتمالی هستید، بهترین راه این است که پیش از استفاده از هرگونه راه درمانی یا چسبیدن به روتین‌های مراقبتی، با پزشکتان مشورت کنید.

ماسک‌های بدون اسید، مانند ماسک‌های خوردنی که می‌توانید در خانه بسازیدشان، می‌توانند بدون نگرانی از آسیب خاصی به مدت توصیه شده یا حتی کمی بیشتر روی صورتتان رها شوند.در ادامه شما را با چند ماسک صورت آشنا میکنیم

مخصوص پوست‌های خشک
کرم رازیانه (کرم ملکه لوئیز)
مواد لازم:
رازیانه ۱۵ گرم
روغن گل‌سرخ ۳۰ سی سی
گلاب ۳۰ سی سی
اوسرین ۲۵ گرم (قابل تهیه از داروخانه‌ها)
روش تهیه:
رازیانه را در ظرف چینی بریزید روغن گل‌سرخ را به آن بیافزایید و به مدت ۳ روز در دمای محیط نگهداری کنید و سپس آن را از صافی ریزی رد کنید و خوب فشار دهید تا تمام عصاره‌اش خارج شود. گلاب را به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس مخلوط حاصل را داخل اوسرین به آرامی اضافه کنید تا کاملا یکدست شود.این کرم مخصوص پوست‌های خشک بوده و باعث لطافت و شفافیت پوست خواهد شد. این کرم قابل استفاده برای روز و شب است.

مخصوص پوست‌های چرب

پاک کننده طبیعی صورت
مواد لازم:
آب کرفس یک‌دوم لیوان
آب لیمو ترش تازه ۴ قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج یک‌دوم لیوان
آب سیب‌زمینی ۱ عدد متوسط
روش تهیه:
آب کرفس، آب سیب‌زمینی و آب لیموترش تازه را با هم مخلوط کنید و سپس عرق بهار نارنج را اضافه نمائید و مخلوط را در شیشه تیره‌رنگ نگهداری کنید و روزی ۲ مرتبه صورت خود را با آن پاک کرده و آبکشی کنید بهتر است پس از پاک کردن صورت، ۱۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد آبکشی کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت