مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » سیاست » مبادلات ۳۰۰ میلیون دلاری ایران با مصر

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره گفت: تحریم ها علیه ایران تاثیری بر وضعیت اقتصادی این کشور نداشته است.

به گزارش شفاف، مجتبی امانی در مصاحبه با روزنامه مصری الیوم السابع در پاسخ به سؤوالی درباره شایعه انتقال تجربیات امنیتی ایران به مصر و سفر مقام ارشد سپاه پاسداران ایران به قاهره برای دیدار با مقامات مصری گفت: آنچه که درباره انتقال تجربیات امنیتی ایران به مصر گفته می شود دروغ است.

قبل از این شماری از رسانه های مصری از سفر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به قاهره برای دیدار با مشاور بین المللی محمد مرسی رئیس جمهور مصر با هدف انتقال تجربیات امنیتی ایران به مصر خبر داده بودند.

امانی در بخش دیگری از این مصاحبه، اضافه کرد: مصر به مدت ۳۰ سال دوست آمریکا بود ولی با این وجود ، مصر از این دوستی، استفاده ای نکرده است.

62552_142

وی با اعلام اینکه حجم مبادلات بازرگانی میان تهران و قاهره در سال گذشته میلادی به رقم ۳۰۰ میلیون دلار رسید افزود: هیچ گونه دشمنی از طرف ایران علیه کشورهای جنوب خلیج فارس وجود ندارد و ایران خواهان بی ثباتی و ناامنی خلیج فارس نیست.

او درباره واقعی بودن عکس های منتشر شده از محمد خاتمی رئیس جمهور ایران در کنار مراسم های شکنجه هم گفت: این عکس ها تصاویری از مجسمه های موزه ای به نام موزه عبرت است که قبل از انقلاب اسلامی ایران، زندان بود. شخصی در این تصاویر از دیوار آویزان است ، مجسمه است.

این تصویر از سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران در کنار فردی که از دیوار آویزان شده و در حال شکنجه شدن است ؛ در میان کاربران غیرایرانی فضای مجازی به شکل گسترده ای منتشر شده بود. این عکس مربوط به بازدید خاتمی از یکی از بخش های موزه عبرت در هنگام افتتاح آن است. این موزه که قبل از انقلاب، زندان ساواک بود ، در دوره ریاست جمهوری خاتمی ، به عنوان موزه تغیر کاربری داد. در این موزه مجسمه هایی از ماموران ساواک در حال شکنجه انقلابیون وجود دارد.

62553_672

این تصویر به صورت گسترده از سوی یکی از گروه های ضد انقلاب به عنوان سند شکنجه در ایران منتشر شده بود.

او درباره تصاویر منتشر شده از دیدارهای احمدی نژاد و محمد خاتمی رؤسای جمهور فعلی و سابق با خاخام های یهودی هم با تاکید بر اینکه روابطی میان ایران و اسرائیل نیست؛ گفت: این تصاویر واقعی هستند و در آمریکا گرفته شده اند. این تصاویر مربوط به ملاقات با شماری از اعضای گروهی به نام یهودیان مخالف صهیونیسم است.

تاریخ: 27 ژانویه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سیاست
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت