مرتبط با این مطلب

یکی ازاهداف مهم انقلاب اسلامی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیزتصریح یاد شده است، دستگیری و حمایت از ملت های مظلوم و استکبار ستیزجهان بوده است. پس از پیروزى انقلاب اسلامى ایران، به پیشنهاد حضرت امام خمینى (ره) و به منظورحمایت از قیام مقدس مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس، روز جمعه آخرماه مبارک رمضان ۱۳۵۸ به نام روز قدس نامگذاری شد و از آن پس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرسال به نام روزجهانی قدس مزین گشت.

2-1-2014414115348

امام خمینى(ره) پس ازپیروزى انقلاب اسلامى درپیامى که به همین مناسبت صادرنمودند، فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

من طى سالیان دراز، خطراسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه درجنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه وکاشانه ایشان را بمباران مى کند. من ازعموم مسلمانان جهان ودولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب وپشتیبانان آن  به هم بپیوندند وجمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که ازایام قدر است و مى تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس  انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.  ازخداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم .
از این پس مسلمانان  کشورهای مختلف جهان با اتحاد   وکنار گذاردن  اختلاف عقیده و مذهب ، در صدد بر آمدند تا در چنین روزی با شعار های خود به حمایت مسلمانان مبارز فلسطینی بر خیزند . همه ساله در این‌ روز  ملت‌ مسلمان‌ و روزه‌ دارایران اسلامی، با فریاد های مرگ‌ بر اسراییل و مرگ‌ بر آ مریکا  ، حمایت‌ معنوی‌ و همه‌ جانبه‌ خویش‌ را از مسلمانان‌ تحت‌ ستم‌ فلسط‌ین‌ و فرزندان‌ انتفاضه‌ اعلام‌ می کند.  در این روز ایران‌ اسلامی‌ شاهد حضور جمعیت چند‌ میلیونی‌ مردمی است  که‌ یک‌ صدا فریاد آزادی‌ قدس‌ را سر می دهند  و بیدارى جهان اسلام را در برابر تجاوز و غارتگرى رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان استکباری اش  یاد آور می شوند .
قدس  نخستین قبله  مسلمانان جهان  سرزمین اصلى و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینى است که استکبار جهانى با همکاری صهیونیسم جنایتکار از سال  ۱۹۴۸آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهاى اشغالگر قدس قرارداد.
اساس پایه گذاری روز قدس ، کشاندن مسئله و مشکل فلسطین و طرح آن درمیان امت اسلامی است با تحکیم مبارزات مردمی با اشغال فلسطین . تا دولت ها نتوانند بد ون توجه به افکار عمومی تن به سازش بدهند. این راهبرد کلیدی امام خمینی ره ، تجربه موفق در انفلاب اسلامی بود و در جهان اسلامی نیز کارآمدی خود را نشان داد ، زیرا روز قدس همچنان زنده است و هر سال نیز
 پررونق تر می شود و حاصل آن در سرزمین های اشغالی نیز به روشنی خود را برواقعیت های سیاسی رسمی تحمیل کرده است وانتفاضه سراسری و اسلامی مردمی دمار از روزگار اشغالگران بر آورده است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت