نایت ملودی » سلامت » تغذیه » خواص مواد » «بارهنگ» دوای سرفه‌های مزمن

«بارهنگ» دوای سرفه‌های مزمن

«بارهنگ» گیاهی سبز و بومی آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است و از مدت‌ها پیش به عنوان یک داروی مسکن مفید بویژه در درمان التهابات ریوی شناخته شده است.

در دهه‌های ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ میلادی، مردم اروپا از گیاه بارهنگ برای بهبود جراحات ناشی از گازگرفتگی سگ استفاده می‌کردند. علاوه بر این جوشانده این گیاه برای درمان تب و آنفلوآنزا موثر است.

گیاه بارهنگ در میان مردم بوسنی و هرزگوین برای درمان اختلالات سیستم تنفسی، اختلالات دستگاه گوارش، مشکلات پوستی، اختلالات سیستم گردش خون و سیستم عصبی کاربرد داشته است.

مردم کلمبیا نیز از این گیاه برای درمان التهاب استفاده می‌کنند. همچنین نتایج بررسی‌های جدید خواص دارویی بارهنگ برای کاهش علائم آلرژی را تایید کرده است.

همچنین محققان آلمانی اظهار داشتند برگ‌های بارهنگ برای درمان سرفه و تحریک غشای مخاطی به منظور مقابله با عوارض عفونت‌های مجاری تنفسی، کاربرد دارد.

خاصیت ضدالتهابی این گیاه برای کاهش التهاب در بافت‌های ریه‌ها تاثیر التیام‌بخش دارد. بررسی پزشکان بلغاری نیز حاکی از کارآیی بارهنگ برای درمان برونشیت مزمن است.

 برگ‌های گیاه بارهنگ در درمان بیماری‌های عفونی مرتبط با دستگاه تنفسی، مجاری ادراری و دستگاه گوارش مفید است و عصاره گرم این گیاه سلاح خوبی برای مقابله با ویروس‌ها است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت