نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال جهان » جام جهانی 2014 برزیل » بیت‌آشور: هیجان زیادی برای شروع جام‌جهانی دارم

 بیت‌آشور

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی – مهرداد بیت‌آشور با اعلام اینکه نمی‌تواند از بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند، اعتراف کرد شرایط او به عنوان کسی که در آمریکا به دنیا آمد و در تیم ملی ایران بازی می‌کند کمی غیر طبیعی است. او همچنین اعلام کرد برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بسیار هیجان زده است.

به گزارش بیست چهارده، تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر در کمپ خواکیم گراوا کورینتیانس شهر سائوپائولو حضور دارد، باید در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه قهرمان جام ملت‌های آفریقا قرار گیرد.

مهرداد بیت‌آشور مدافع تیم ملی ایران امروز در نشست خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

او که در آمریکا به دنیا آمده، پدر و مادری ایرانی دارد و همین باعث شد تا دعوت کارلوس کی‌روش را برای حضور در تیم ملی ایران قبول کند. او اکنون در تیم وایلدکپس ونکوور کانادا بازی می‌کند.

بیت‌آشور زمانی که در تیم سن خوزه بازی می‌کرد توانست نظر یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی آمریکا را به خود جلب کند. کلینزمن بیت‌آشور را به تیم ملی آمریکا دعوت کرد اما مصدومیت مانع از حضور این بازیکن در تیم ملی آمریکا شد.

بیت‌آشور درباره پیشنهاد آمریکا برای بازی در تیم ملی این کشور و سپس حضور در تیم ملی ایران گفت: در سال ۲۰۱۱ کلینزمن من را به اردوی تیم ملی آمریکا دعوت کرد اما به دلیل مشکلی که آن زمان داشتم نتوانستم در تیم ملی آمریکا حضور داشته باشم و پس از آن کی‌روش بازی‌های من را دید و من را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد. از اینکه در تیم ملی ایران بازی می‌کنم بسیار خوشحالم چرا که بازی در تیم ملی یک کشور بالاترین سقف آرزوی هر فوتبالیست است. من با رضایت کامل ایران را انتخاب کردم و از این انتخاب به خودم می‌بالم.

بیت‌آشور در ادامه گفت: سال قبل از اینکه به تیم ملی ایران دعوت شوم، یک سال بسیار خوب را در سن خوزه داشتم و توانستم در تیم ستارگان لیگ آمریکا نیز قرار گیرم. پس از آن از طریق امید نمازی با کی‌روش ارتباط پیدا کردم و به تیم ملی ایران دعوت شدم.

بیت‌آشور به عنوان فوتبالیستی که در آمریکا به دنیا آمده در تیم ملی ایران بازی می‌کند. این دو کشور تنش سیاسی زیادی با هم دارند و اکنون یک فوتبالیست مانند بیت‌آشور در تیم ملی ایران مورد توجه رسانه‌هاست.

بیت‌آشور درباره حضورش در تیم ملی ایران به عنوان فوتبالیستی که در آمریکا به دنیا آمده گفت: می‌دانم شرایط من کمی غیر طبیعی است. اما برای من تنها فوتبال اهمیت دارد و به چیزی غیر از فوتبال فکر نمی‌کنم. هر وقت درباره سیاست با من صحبت شود سعی میکنم به این سوال‌ها پاسخ ندهم و تنها به فوتبال فکر کنم. برای من تنها فوتبال اهمیت دارد.

تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ برابر آمریکا قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد.

بیت‌آشور در پاسخ به این سوال که زمانی که ایران آمریکا را برد چه احساسی داشتید با خنده پاسخ داد: فقط به فکر این بودم که یک بازی زیبا ببینم.

مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره برخورد مردم ایران با او گفت: تمام مردم ایران از من حمایت کردند. هیچ وقت حمایت آن‌ها را در اولین بازی‌ ملی‌ام که نام من را فریاد زدند از یاد نمی‌برم. پدر و مادر من در ایران به دنیا آمده‌اند و من بستگان زیادی آنجا دارم. من در آمریکا به دنیا آمده‌ام اما با فرهنگ ایرانی کاملا آشنا هستم و مناسبت‌های مهم ایرانی و اسلامی را می‌شناسم و کاملا با آن‌ها آشنایی دارم. در کنار اینکه نوروز را جشن می‌گیرم کریسمس را نیز جشن می‌گیرم و مشکلی بابت این دوگانگی فرهنگی ندارم. من خودم را یک ایرانی – آمریکایی می‌دانم و نمی‌توانم یکی را انتخاب کنم. همان طور که گفتم در آمریکا به دنیا آمدم اما والدینم و فرهنگم از ایران است. در واقع خونم ایرانی است.

مهرداد بیت‌آشور در پایان درباره حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: بازی در جام جهانی برای من رویایی بود که در حال تحقق است. روزی فکر نمی‌کردم که فرصت بازی در جام جهانی به من برسد اما این اتفاق در حال به وقوع پیوستن است. نمی‌توانم شور و شوقم را از حضور در جام جهانی توصیف کنم. بیش از اندازه هیجان دارم و منتظر شروع جام جهانی هستم.

ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ در ورزشگاه بائیکسادا شهر کوریتیبا در ایالت پارانا به مصاف نیجریه می‌رود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت