نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » آیین همسرداری » آیا واقعا قدرت دست خانم‌هاست؟

آیا واقعا قدرت دست خانم‌هاست؟

امروزه به هرجا که نگاه می‌کنیم قدرت در دستان زنان است حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گویند: «پشت هر مرد موفق یک زن قدرتمند است.»

زنان امروز با مادران و مادربزرگان دیروز خیلی متفاوت هستند چه از نظر جایگاه اجتماعی و چه از نظر جایگاه خانوادگی‌شان. دیگر دورانی که زن‌ها در خانه به شستن لباس‌ها و تمیز کردن حیاط مشغول بودند به پایان رسیده است. امروزه به هرجا که نگاه می‌کنیم قدرت در دستان زنان است حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گویند: «پشت هر مرد موفق یک زن قدرتمند است.» اما با تغییراتی که در جوامع بشری صورت گرفته، درحال حاضر مقابل هرمرد موفق یک زن موفق و قدرتمند ایستاده است و حتی چه بسا که تعداد زنان موفق بیشتر از مردان موفق هم باشد. علی ای الحال برگ‌های تقدیر اینگونه ورق خورده‌اند و روده درازی بیش از این جایز نیست اجازه بدهید برویم سر اصل مطلب.

چند کلامی با شما آقای محترم

کل کل کردن بر سر قدرت مدت‌هاست که میان زنان و مردان شکل گرفته، از طرفی همه زنان دست به دست هم داده‌اند تا اثری از موجودی به نام «ضعیفه» را از میان بردارند و از طرف دیگر مردان تلاش می‌کنند که جنس زن را با همان عنوان سابقش نام ببرند. اما با تمام این تفاسیر، آقایان همیشه به دنبال کسب رضایت همسرانشان هستند و هرقدر هم که در ظاهر سررشته امور را در دست بگیرند اما رئیس خانه همیشه خانم‌ خانه است و شاید هم اصل و ریشه قدرت زنان از همین رئیس خانه بودن آغاز شده و رفته رفته در همه‌جا گسترش یافته و درنهایت پررنگ شده است. برای آن دسته از مردانی که هنوز رگ مردسالاری در بدنشان جریان دارد مواردی را یادآور می‌شویم که نشان از قدرت خانم‌ها دارد.

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت‌علوم بیش از ۶۰درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند و این آمار آن‌چنان رو به افزایش بود که به ناچار تصمیم گرفته شد که سهمیه‌ای را برای پسران درنظر بگیرند تا پسران هم بتوانند به تعداد دختران در دانشگاه به تحصیل مشغول شوند.

در زمان گذشته، هیچ موسسه و شرکتی نبود که ریاست آن را یک زن به عهده داشته باشد حتی تعداد کارمندان زن هم نسبت به مردان خیلی کم بود و زنان بیشتر در خانه مشغول خانه‌داری بودند و آن اقلیتی که به دنبال مشاغل بیرون از خانه بودند به عنوان منشی یا عناوینی مانند این کار خود را شروع می‌کردند اما امروز این‌چنین نیست. به حدی که تعداد زنان کارمند حتی بیشتر از مردان کارمند هم شده است.

خانم‌ها مقدم‌اند!…

از ویژگی‌های بارز و البته از تفاوت‌های زنان با مردان مقدم بودن آنهاست اینکه کسی در مقابل یک خانم و به احترام او صبر کند از موارد اولیه برای‌ نشان دادن آداب معاشرت است. همان‌طور که احترام بزرگ‌ترها واجب است احترام به خانم‌ها هم واجب است که البته این فرهنگ روز به روز درحال تقویت‌شدن است. شایان ذکر است که این احترام منشا گرفته از قدرت امروز زنان در جامعه است. به هر حال در این مطلب خانم‌ها می‌توانند پی ببرند که مدیر اصلی خانه آنها هستند یا مردی که عنوان همسر را دارد.

آیا قدرت در زندگی زناشویی دست شماست؟

برای رسیدن به جواب صحیح این سؤال راهکارهایی را عنوان و موقعیت‌هایی را معرفی می‌کنیم که راهنمای خوبی هم برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با بررسی‌های این موقعیت‌ها و عناوین متوجه شوید که قدرت در دست شماست یا در دست همسرتان.

موقعیت اول

خرج و مخارج خانه، اصولا دست رئیس خانه است یا به عبارت بهتر این رئیس خانه است که تصمیم می‌گیرد پول به دست آمده را در چه راهی خرج کرده و چه مقداری از آن را پس‌انداز کند. برای پاسخ دادن به این موقعیت سعی کنید صادقانه به سؤالات زیر جواب داده و به هرجواب «بله» ۵ امتیاز مثبت دهید.

۱٫ آیا از درآمد همسرتان مطلع هستید؟

شما به‌عنوان شریک زندگی باید از درآمد همسرتان مطلع باشید به این وسیله خواهید توانست تصمیمات منطقی را برای خرج‌های ضروری و غیرضروری خانه داشته باشید.

۲٫ آیا سفارش خرید خورد و خوراک خانه را شما انجام می‌دهید؟

وقتی شما رئیس خانه باشید سفارش خورد و خوراک خانه به عهده شما خواهد بود. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه چیزی نیاز است به‌خصوص اگر دستی در آشپزخانه هم داشته باشید و شاغل نباشید.

۳٫ آیا پول توجیبی فرزندانتان را شما تعیین می‌کنید؟

یکی از پیچیده‌ترین تصمیمات زندگی مشترک تعیین پول توجیبی فرزندان است. از آنجا که زنان در جایگاه مادر بودن روابط بیشتر و نزدیک‌تری با فرزندان دارند، بهتر می‌توانند در این مورد تصمیم بگیرند.

۴٫ آیا در خرید لوازم منزل شما تصمیم‌گیرنده هستید؟

اگر یکی از وسایل منزل شما خراب یا قدیمی شود چه کسی تصمیم‌گیرنده برای تعویض آن است؟ اصولا چون خانم‌ها بیشتر از آقایان در خانه حضور دارند پس حق مسلم با خانم‌هاست که پیشنهاد تعویض وسایل خانه را بدهند.

۵٫آیا شما تصمیم می‌گیرید که هنگام خرید خانه یا اتومبیل کدام خانه یا اتومبیل خریداری شود؟

از آنجا که خانم‌ها نسبت به آقایان شم اقتصادی قوی‌تری دارند بهتر است در امور اقتصادی منزل نظرات‌شان اعمال شود.

موقعیت دوم

زن قدرتمند، زنی است که بتواند با روش‌‌های مخصوص به خودش سررشته امور را به دست بگیرد. در فرهنگ عامه این روش‌های به‌خصوص زنانه را «حیل‌النساء» می‌نامند. شاید اسمی که برای آن انتخاب شده است از نظر آقایان کمی ترسناک به نظر آید. اما به هیچ‌وجه این‌طور نیست! در این قسمت به معرفی تعدادی از این حیل‌النساء می‌پردازیم در این بخش هم به هر پاسخ مثبت ۵ امتیاز تعلق می‌گیرد.

۶٫ آیا اطرافیان از دست‌پخت شما تعریف می‌کنند؟

از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین استعدادهای اکتسابی زنان که صددرصد یکی از مکرهای زنانه به حساب می‌آید تسلط خانم‌ها به آشپزی است. یک ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید: «اگر می‌خواهی اختیار همسرت را به دست بگیری اختیار شکمش را داشته باش.» داشتن یک دست‌پخت عالی و باب میل خیلی از درهای قدرت را روی زنان باز می‌کند.

پیشنهاد

تا جایی که می‌توانید طریقه طبخ غذاهای مختلف را بیاموزید و حتی گامی فراتر از آن هم بردارید و شروع به یادگیری شیرینی‌پزی کنید. خلاصه کلام اینکه از هیچ اقدامی برای پیشرفت در امور آشپزی و آشپزخانه دریغ نکنید.

۷٫ آیا وقتی همسرتان به منزل بازمی‌گردد همه‌چیز مرتب و منظم است؟

تمیز نگه داشتن منزل و آموزش آن به فرزندان یکی دیگر از مکرهای زنانه است؛ وقتی شما شرایط مساعدی را برای همسرتان مهیا کنید خواه ناخواه او را به خانه خواهید کشید.

۸٫ آیا از بعد از ازدواج‌تان وزن‌تان ثابت مانده است؟

مواظب اضافه وزن خود باشید. در غیر این‌صورت با مشکل مواجه خواهید شد. شاید بهتر باشد مشکل اضافه وزن را برایتان اینگونه عنوان کنیم: با هر یک کیلو اضافه وزن‌تان یک درصد از قدرت‌تان را از دست خواهید داد. یکی از مکرهای زنانه برای حفظ قدرت، ثابت نگه داشتن وزن بدن است، چون در این صورت شادابی و جوانی در شما نمایان خواهد شد.

۹٫ آیا پیش از آمدن همسرتان به منزل به خودتان رسیدگی می‌کنید؟

همیشه لباس‌های مرتب به تن کنید و اجازه ندهید همسرتان شما را در وضعیت نامرتب ببیند. پوشش مناسب و مرتب و البته مطابق سلیقه همسرتان یکی از برگ‌های برنده برای قدرتمند شدن است. پس آن را از دست ندهید.

۱۰٫ آیا شما رابطه خوبی با مادرشوهرتان دارید؟

نزدیک شدن شما به مادرشوهرتان یعنی نزدیک شدن به همسرتان. اگر بتوانید دل او را به دست آورید و کاری کنید که او شما را تایید کند آخرین و پرکاربردترین مکر زنانه را به کار برده‌اید.

موقعیت سوم

این بخش اختصاص دارد به ویژگی‌های مخصوص زنان، ویژگی‌هایی که خدادادی در خانم‌‌ها وجود دارد و به قدری پررنگ هستند که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

۱۱٫ ذهن شما چندبعد دارد؟ یا به عبارت بهتر در آن واحد قادر به انجام چندکار هستید؟

داشتن ذهن چندبعدی از بارزترین ویژگی‌های خانم‌هاست. خانم‌ها به راحتی می‌توانند هم زمان که درحال صحبت کردن با تلفن هستند با دست دیگرشان مشغول آشپزی کردن یا اتو کشیدن لباس باشند و حتی اگر تلویزیون هم روشن باشد از برنامه تلویزیون هم غافل نباشند.

اگر امتیاز شما …

با توجه به جدول زیر و مجموع امتیازات به‌دست آمده می‌توانید به قدرت‌تان در زندگی مشترک‌تان پی ببرید:

قدرت در دستان زنان,زنان امروز

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت