نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پیشگیری و بیماری ها » عوارض خطرناک استفاده از گوش پاکن را بشناسید!

عوارض استفاده از گوش پاکن

عضو مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده از گوش‌پاک‌کن به پرده گوش آسیب می‌زند و هیچ جایگاهی ندارد.

دکتر رحیم قنبری اظهار داشت: امروز جامعه شهرنشینی به نحوی شده که برای انجام هر کاری نیاز به مشاوره داریم. ایجاد گوش پاک کن برای مصارف آرایشی است که در خارج از کشور با این عنوان استفاده می‌شود و نام گوش پاک کن در کشور به خاطر بالا بردن فروش آن بوده است.

وی افزود: متأسفانه بیماران هم برای خود و فرزندان استفاده می‌کنند که اگر استفاده کنیم متمدن و اگر استفاده نکنیم افراد بی تمدن شناخته می‌شویم. استفاده از گوش پاک‌کن اصلا جایگاهی ندارد مگر به توصیه پزشک آن هم برای رساندن موادی به کانال گوش خارجی مثل پماد و قطره که در غیر این صورت تجویز آن و استفاده خودسر از آن برای مردم جایز نیست.

قنبری ادامه داد: عوارض آن این است که به پرده گوش و کانال گوش آسیب می‌زند و موجب التهاب، عفونت و خونریزی از کانال گوش می‌شود و می‌تواند موجب التهاب غضروف‌های لاله گوش شود، به خصوص در افرادی که خارش‌های مکرر گوش دارند.

وی با بیان اینکه برخی افراد خارش‌های گوش خود را مساوی با بیماری تلقی نمی‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که می‌تواند فرد به بیماری کاندیدیازیس مبتلا باشد. همچنین بیماری که دیابت دارد و از گوش پاک کن به طور مداوم استفاده می‌کند، دچار عفونت‌های ثانویه‌ نیز می شود که نیاز به درمان های طولانی دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت