نایت ملودی » اخبار » سیاست » شرط خاتمی برای حمایت از رییس جمهور منتخب

خاتمی

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش که در مصلی شهر رشت برگزار شد اظهار کرد: شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش باوفایش اولین و آخرین ترورهای دشمنان نبود؛ زیرا تا انقلاب اسلامی هست دشمنی‌های استکبار نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: دشمن با ترور شهید آیت الله بهشتی و یارانش و نمایندگان مجلس و کابینه دولت به دنبال متزلزل کردن نظام و آسیب رساندن به نظام بود اما به فضل خداوند و امام عصر(عج) و مدیریت امام خمینی(ره) که بحران را تبدیل به فرصت کردند دشمنان در این توطئه‌ها ناکام ماندند.

وی بیعت با خدا و جانشین حضرت ولیعصر(عج) را از عناصر مهم بیعت با امام زمان (عج) دانست و گفت: اگر مدیریت و تدبیر ولی فقیه از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون نبود انقلاب و نظام بارها آسیب می‌دیدید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با محکوم کردن عمل زشت و وقیحانه وهابیون و سفلی‌ها در مصر علیه شیعیان و به شهادت رساندن شیخ حسن شحاته افزود: شهادت شیخ حسن شحاته و برادر و همراهان وی در جشن نیمه شعبان در مصر توسط سفلی‌ها عملی غیرانسانی است.

وی با بیان این‌که «سلاح کشتار جمعی با فکر ما سازگار نیست» گفت: دشمنی نظام استکبار با انقلاب اسلامی ایران بر سر سلاح هسته‌یی نیست بلکه قصه ما با آمریکا قصه اسلام و دین است.

وی با انتقاد به سخنان برخی از کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری مبنی بر حل تنش‌زدایی با غرب گفت: مطرح کردن حل تنش زدایی با آمریکا توسط کاندیداها در مناظرات انتخاباتی اشتباه است زیرا آمریکا و غرب بدنبال ایجاد تنش هستند نه تنش زدایی.

خاتمی با بیان این‌که «شاخص ما ولایت است» گفت: ملت ایران همه دولت‌ها را با ولایت محک می‌زنند و تا زمانی که دولتی از خط ولایت فاصله نگیرد در قلب ملت ایران جا دارد.

وی با بیان این‌که «از رییس‌جمهور منتخب تا زمانی که در خط ولایت است حمایت خواهیم کرد» افزود: در اولین مصاحبه رییس‌جمهور منتخب ملت ایران با رسانه‌ها مواضع مثبتی در خصوص رابطه با آمریکا و انرژی هسته‌یی مطرح شد و امیدواریم تا آخر نیز اینگونه باشند. اما اگر دیدیم کسانی که تندرو و چپ افراطی هستند و در فتنه ۸۸ تظاهرات خیابانی را مدیریت می‌کردند خود را به این دولت متصل کنند قطعا رییس‌جمهور منتخب بداند که نقد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های خارجی بر حضور ۲۵ درصدی مردم ایران در انتخابات تأکید می‌کردند؛ در حالی که مردم ما با حضور ۷۲ درصدی پای صندوق‌های رأی، هاله‌ای از بهت را بر دنیا حاکم کردند. حضور اندک مردم در انتخابات رویای دشمنان بود. با وجود تمام فتنه‌ها و توطئه‌ها دشمنان و شبکه‌های بین‌المللی بیگانه، ملت ایران با خلق حماسه سیاسی که خواسته مقام معظم رهبری بود رویای دشمنان را نابود کرد.

خاتمی با بیان این‌که «آمریکا و اسرائیل اگر بخواهند علیه ایران دیوانگی کنند منافع‌شان به خطر خواهد افتاد» گفت: ما سلاح موشک دور برد ۱۵۰۰ کیلومتری داریم و اعلام کرده‌ایم اگر اسرائیل کوچک‌ترین تعرضی به خاک ایران داشته باشد تل‌آویو را نابود خواهیم کرد و این را با صراحت عنوان کردیم.

وی با بیان این‌که «انقلاب اول با سقوط شاه و انقلاب دوم با سقوط ابهت آمریکا شکل گرفت» گفت: انقلاب سوم با حادثه هفت تیر شکل گرفت و ادامه یافت.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت