نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت سکه، طلا و ارز » کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت ریال
ریال و دلار
جای عرضه و تقاضاکنندگان دلار چندین بار جابجا شد به صورتی که در ساعات اولیه‌ی روز عرضه از سوی مردم زیاد و تقاضا از سوی صرافان بسیار کم بود که به یکباره در یکی دو ساعت اخیر صرافان متقاضی خرید دلار بوده‌اند و این تفکر را دارند که قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومانی برای دلار بسیار ایده‌آل است.

به گزارش آخرین ،قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته کاهش چشمگیری یافت. نرخ فروش هر دلار امروز بر روی تابلوی صرافی ها دو هزار و ۹۵۰ تومان، نرخ خرید دو هزار و ۸۰۰ تومان، نرخ فروش هر یورو ۳ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ خرید ۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

صرافان قیمت فروش هر پوند انگلیس بر روی تابلوها را در روز جاری ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت خرید ۴ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت فروش هر درهم امارات ۸۵۰ تومان و قیمت خرید ۷۵۰ تومان درج کردند.

همچنین فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه بر روی تابلوها یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، قیمت خرید یک میلیون تومان، نرخ فروش سکه طرح قدیم ۹۸۰ هزار تومان و نرخ خرید ۹۲۰ هزار تومان، قیمت فروش نیم سکه ۵۲۰ هزار تومان و قیمت خرید ۴۸۰ هزار تومان درج شد.

نرخ فروش هر قطعه سکه ربع بهار ۳۵۰ هزار تومان، خرید ۳۰۰ هزار تومان، نرخ فروش سکه گرمی ۲۴۰ هزار تومان، نرخ خرید ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز به ۹۵ هزار تومان رسید.

یک کارشناس امور پولی و بازار گفت: کاهش قیمت ارز در چند روز گذشته کاملا هیجانی بوده و امروز بعد از کاهش قیمت دلار به زیر ۳۰۰۰ تومان قیمت آن دچار افزایش احساسی شد.

میرکاظم فاطمی اظهار کرد: کاهش قیمت دلار به کمتر از ۳۰۰۰ تومان به دلیل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بوده که پیروزی این جبهه امید و خوش‌بینی مردم را به اقتصاد پویا و کارآمد افزایش داده است.

وی ادامه داد: کاهش موقتی قیمت ارز در هفته گذشته باعث شد تا انتظار مردم از کاهش قیمت‌ها افزایش پیدا کند و این هفته مردم به دلیل ترس از کاهش بیشتر قیمت، دلار و طلاهای خود را که در خانه نگهداری کرده بودند برای فروش به بازار آوردند.

این کارشناس امور پولی و بانکی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ دلار برای رسیدن به ۲۶۰۰ تومان باید یک افزایش قیمت ۳۳۰۰ تومانی را حس کند و از آن به بعد قیمت دلار دوباره در سراشیبی قرار گیرد.

فاطمی افزود: افزایش و کاهش قیمت ارز بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کاملا احساسی بوده و هیچ پشتوانه اقتصادی سیاسی نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که چرا قیمت دلار از ۲۹۳۰ تومان به ۳۰۷۰ تومان در حال حاضر رسیده است گفت: تقاضای زیاد در چند ساعت گذشته برای خرید دلار ۲۹۰۰ تومانی باعث شد قیمت دلار به ۳۰۷۰ تومان برسد.

این کارشناس امور پولی و بانکی تصریح کرد: همیشه دلار در لحظه کاهش قیمت کمی با افزایش قیمت مواجه می‌شود و انتظار می‌رود قیمت دلار در چند روز آینده به ۳۳۰۰ تومان برسد.

فاطمی یادآور شد: امروز جای عرضه و تقاضاکنندگان دلار چندین بار جابجا شد به صورتی که در ساعات اولیه‌ی روز عرضه از سوی مردم زیاد و تقاضا از سوی صرافان بسیار کم بود که به یکباره در یکی دو ساعت اخیر صرافان متقاضی خرید دلار بوده‌اند و این تفکر را دارند که قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومانی برای دلار بسیار ایده‌آل است.

به گزارش ایسنا، در نوسانات اخیر قیمت دلار در لحظه ارسال خبر به ۳۱۵۰ تومان و یورو به ۴۲۵۰ تومان رسیده است، که این افزایش قیمت باعث افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار به ۱۰۲ هزار و ۳۸۰ تومان شده است.

از سویی دیگر با نوسانات بازار قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۷۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۰ هزار تومان است.

با بررسی قیمت‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در کنار نوسانات قیمت دلار که روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است، عرضه و تقاضا نیز تاثیر گذار است زیرا قیمت سکه تمام بیش از قیمت دیگر اقلام سکه همچون نیم و ربع دچار افزایش قیمت شده است.

لازم به ذکر است این تغییر قیمت‌ها در روز تعطیلی بورس‌های جهانی و ثبات اونس جهانی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه با پرداختن به کاهش قیمت دلار در ایران، از افزایش ۱۵ درصدی ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا خبر داد.

خبرگزاری فرانسه با پرداختن به ارزش قیمت دلار در ایران از افزایش ۱۵ درصدی ارزش پول ملی ایران در برابر دلار آمریکا خبر داد.

این خبرگزاری با مرتبط کردن این موضوع به انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران، به نقل از یک دلال ارز در تهران نوشت: بسیاری از مردم ایران دلار خریداری و آنها را در خانه های خود انبار کرده اند و حالا به خاطر دورنمای مذاکرات ایران با غرب و اتخاذ دیپلماسی هوشمندانه تر در مذاکرات هسته ای که سبب کاهش قیمت دلار خواهد شد مردم اقدام به فروش دلارهای خود می کنند.

دلار آمریکا امروز در تهران به قیمت ۳۰ هزار ریال فروخته می شد که در مقایسه با هفته های گذشته که ۳۵۰۰۰ ریال خرید و فروش می شد کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ایرانی ها حدود ۱۸ میلیارد دلار ارز را خریداری و در خانه های خود نگهداری می کنند که با توجه به روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و احتمال آرام شدن تنش های ایران و غرب این امر می تواند به کاهش بیشتر قیمت دلار در ایران بینجامد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت