نایت ملودی » سفر وگردشگری » معرفی۷ مکان دیدنی در شهر لندن

آکادمی سلطنتی هنر در لندن

آکادمی سلطنتی هنر لندن

در ۱۷۸۶ جرج سوم، پادشاه وقت انگلستان آکادمی سلطنتی هنر را بنا بر پیشنهاد سر ویلیام چمبرز و بنجامین وست در لندن بنیان نهاد. هدف از ایجاد این آکادمی رشد مدارس هنری، گردآوری استاندردهای لازم برای یک اثر خوب و فراهم‌آوردن سازوکار لازم برای نمایش رایگان آثار برتر هنری بود.

پادشاه خود ۳۶ عضو اصلی آکادمی را انتخاب نمود و عدد ۴۰ را به‌عنوان تعداد ثابت اعضا درنظر گرفت.در این میان سر جاشوا رینولدز، به‌عنوان نخستین رئیس آکادمی سلطنتی انتخاب شد و این سِمَت را تا هنگام مرگش در ۱۷۹۲ حفظ نمود.

کلاس‌ها و موزهٔ آکادمی نخست در سامرست هاوس برگزار می‌شد اما در ۱۸۳۷ به میدان ترافالگار و در ۱۸۶۸ به مکان کنونیش در ساختمان برلینگتون هاوس انتقال یافت.

آکادمی سلطنتی هنر از زمان آغازبه‌کارش تا کنون به‌طور مرتب دوسالانه‌هایی را برگزار نموده و آثاری از هنرمندان قدیمی و هنر معاصر را به‌نمایش گذاشته است.نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر به طور سالیانه در تابستان‌ها برگزار می‌شود.مدرسهٔ هنری رایگانی نیز در طول دوران تأسیس آکادمی دایر بوده و دانشجویان دختر نیز از ۱۸۶۱ اجازه شرکت در کلاس‌های آن را یافته‌اند.همچنین از محل درآمدهای آکادمی، مبالغی برای کمک به هنرمندان نیازمند و خانواده‌های آنها، اعطای جوایز و بورس‌های تحصیلی درنظر گرفته شده است.

در نگارخانه‌های آکادمی سلطنتی هنر، آثاری از اعضای سابق آن همچون جاشوا رینولدز، تامس گینزبورو، جان کانستبل و جی. ام. دابلیو. ترنر به نمایش گذاشته شده است.همچنین تندیسی مرمرین موسوم به تَدِی توندو از مریم مقدس، مسیح و یحیی اثر میکل آنژ در این آکادمی نگهداری می‌شود.

برج لندن

برج لندن

برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز لندن است که در سمت شمالی رود تیمز واقع شده‌است. در نقطه‌ای که اکنون این برج قرار گرفته احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. شاید ساکسون‌ها هم در این نقطه صاحب دژی بوده‌اند. بعد، ویلیام فاتح دستور ساختن یک برج سفید را داده‌است. که از قدیمی ترین قسمت‌های قلعه نظامی حاضر است. قسمت‌های مهم دیگر بنا هم، در زمان حکومت هنری سوم (۱۲۷۲-۱۲۱۶) ساخته شده‌اند. این برج یکی از ترسناک ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدامها، قتل‌ها و شکنجههایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته‌است. بارها و بارها گزارش شده‌است که افراد مختلفی در دور و اطراف برج روح دیده‌اند. در یک نیمه شب زمستانی در سال ۱۹۵۷ یکی از نگهبانان از صدای برخورد یک شی به سقف از جا پرید. وقتی برای پیگیری و بررسی از اتاقک بیرون رفت موجودی سفیدرنگ و بی‌شکل را دید که بر روی برج قرار گرفته‌است. مدتی بعد آنها دریافتند که لیدی جین‌گری در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۵۵۴ درهمان محل سرش از بدنش جدا شد. شاید سرشناس‌ترین سکنه برج لندن روح آن بولین باشد. او یکی از همسران هنری هشتم بود که در سال ۱۵۳۶ در این برج سرش زیر گیوتین گذاشته شد. روح او در مواقع بی‌شماری دیده شده‌است گاهی سرش را در دست دارد و بر روی برج سبز یا در کلیسای سلطنتی برج قدم می‌زند. دیگر ارواح این برج، روح هنری ششم، توماس بکت و سر والتر رالی می‌باشند.

کاخ الکساندرا

کاخ اکساندرا در لندن

کاخ الکساندرا (به انگلیسی: Alexandra Palace)‏ بنایی عظیم و ویکتوریایی است که بر بالای تپه‌ای در پارک الکساندرا در شمال لندن، به عنوان یک مرکز عمومی تفریحی، آموزشی و سرگرمی در سال ۱۸۷۳ ساخته شده و دارای سالن‌های کنسرت، تئاتر، سخنرانی، گالری‌های هنری، کتابخانه و موزه است. این کاخ به افتخار ازدواج الکساندرا، شاه‌دخت دانمارکی با ادوارد هفتم، شاهزادهٔ ولز و بعدتر پادشاه انگلستان، الکساندرا نام‌گذاری شده است.

کاخ الکساندرا تاکنون دوبار دچار آتش‌سوزی مهیب شده و به شدت آسیب دیده است. نخستین آتش سوزی تنها چند روز پس از گشایش کاخ در ۱۸۷۳ روی داد که طی آن سه نفر کشته و کلکسیونی تاریخی از ظروف چینی و سفالی انگلیسی به نمایش گذاشته شده در آن نابود شدند. کاخ به سرعت بازسازی و در ۱۸۷۵ بازگشایی شد. آتش سوزی دوم در ۱۹۸۰ روی داد و کاخ بار دیگر به شدت آسیب دید اما مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت و در ۱۹۸۸ بازگشایی شد.

از این کاخ در حال حاضر بیشتر برای برگزاری نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کنسرت‌ها استفاده می‌شود اما در دههٔ ۱۹۳۰، استودیوهای اصلی تلویزیون بی‌بی‌سی نیز در این بنا قرار داشت و این شبکه پخش رسمی برنامه‌های تلویزیونی خود را از این مکان در ۱۹۳۶ آغاز کرد.کلیسا الکساندرا

 

کلیسا وست مینستر

کلیسای وست‌مینستر (به انگلیسی: Westminster Abbey)‏ کلیسایی تاریخی در مرکز شهر لندن است که عمدتاً به سبک معماری گوتیک ساخته شده و مکان سنتی مراسم تاج‌گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی است.

بر اساس روایت‌ها بنیان این مکان در سال ۶۱۶ میلادی گذاشته شد. دو برج غربی آین کلیسا در ۱۷۲۲ و ۱۷۴۵ توسط نیکلاس هاکسمور ساخته شدند. بازسازی و مرمت این مکان تحت نظر سر جورج گیلبرت اسکات در قرن نوزدهم انجام گرفت. تا قرن نوزدهم این کلیسا سومین مرکز علمی بریتانیا بعد از آکسفورد و کمبریج بود.Picture_of_Tower_Bridge_London

 

پل لندن

پل لندن یا لاندن بریج (به انگلیسی: London Bridge)‏ نام یکی از پل‌های لندن است که بر روی رودخانهٔ تیمز ساخته شده و مرکز قدیمی شهر را به محلهٔ ساوث‌وارک متصل می‌سازد.

پل لندن تا ۱۷۵۰ تنها پلی بود که بر روی تیمز ساخته شده بود اما در ۱۸۲۴ کار ساخت پل دیگری در غرب آن آغاز شد که تا ۱۸۳۱ طول کشید و پس از آن پل قدیمی را تخریب کرده و پل جدید را پل لندن نامیدند.

پس از آن در ۱۹۶۷ و باز به‌منظور ایجاد تغییراتی در سازهٔ پل، عملیات احداث پل جایگزین دیگری آغاز گردید و پل قدیمی برای فروش گذاشته شد. در ۱۹۶۸ بازرگانی آمریکایی این پل را خریداری و آن را در ایالت آریزونای آمریکا بازسازی نمود.

کار ساخت پل کنونی در ۱۹۷۲ به پایان رسید و ملکه الیزابت دوم آن را در۱۷ مارس ۱۹۷۳ افتتاح نمود.

کلیسا سنت پل

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای جامع سنت پل (به انگلیسی: St Paul’s Cathedral)‏ نام کلیسای بزرگ و مشهوری در لندن، پایتخت انگلستان است که به‌عنوان یکی از بناهای مشهور این شهر شناخته می‌شود.کار ساخت این کلیسا که در اواخر سدهٔ هفدهم توسط سر کریستوفر رن طراحی گردیده است در اوایل سدهٔ هجدهم در ۱۷۱۰ به پایان رسیدتا جایگزینی برای دیگر کلیسایی باشد که در همین مکان قرار داشت و در پی آتش‌سوزی بزرگ لندن ویران گردید. کلیسای سنت پل در عین حال سومین کلیسای ساخته شده در همین مکان است.

کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی است که راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متردر گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه نماید فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود.

گور بسیاری از افراد سرشناس از جمله لرد نلسون، دوک ولینگتون و خود کریستوفر رن نیز در این کلیسا قرار دارد.

تیت مدرن

تیت مدرن در لندن

تیت مدرن (به انگلیسی: Tate Modern)‏ نگارخانه هنرهای مدرن در لندن بریتانیا است. این موزه بخشی از مجموعه موزه‌های بریتانیا می‌باشد که شامل موزه تیت بریتانیا، موزه مدرن تیت، موزه سنت ایوز و تیت لیورپول می‌باشد. این مجموعه پربازدیدترین موزهٔ هنرهای مدرن در جهان با بیش از ۴.۷ میلیون بازدیدکننده در سال است.  این موزه در جای قبلی نیروگاه بنک‌ساید، در منظقهٔ بنکساید مرکز لندن است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت