نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » ۱۰ ماسک معجزه آسا برای پوست های چرب!

ماسک صورت

ماسک خیار و شیر:آب خیار را گرفته و با یک قاشق ماسک و مقداری شیر و پند قطره آب لیمو مخلوط کنید و روی پوست بمالید و پس از۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک لیمو ترش: براى تهیه ماسک لیموترش آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم، مخلوط کنید و روى پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک خیار: خیار را بپزید و له کنید، به صورت ماسک روى صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ: یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید؛ پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیموترش اضافه کنید وبه هم بزنید و روى تمام پوست بمالید. پس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک انار:پوست انار را پوره کنید و با سفیده تخم مرغ و مقداری اب انار مخلوط کنید سپس این مواد را روی پوست مالیده و به مدت ۱۰ تا۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با اب خنک پوستتان را بشویید(انار خاصیت سفید کنندگی دارد و ضد جوش و آکنه است)

ماسک ماست:ماست را با مقداری ابلیمو و شیر و مقداری سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و روی پوست بمالید بعد۱۵ دقیقه با خنک بشویید.

ماسک گلابی:این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است . استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه می کنیم. برای تهیه آن کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه ی بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

ماسک پرتقال و لیمو: دو قاشق آب پرتقال و یک قاشق آب لیموترش را خوب مخلوط نمایید و بصورت بمالید. بعد از ۱۵دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک خمیر ترش و شیر:یک قاشق چایخوری خمیر ترش را با مقدار کمی شیر گرم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت پف کرده به خود بگیرد. برای گرفتن بهترین نتیجه می توانید این کار را در حمامی که هوای گرم و مرطوبی دارد انجام دهید.

 ماسک گوجه فرنگی:مقداری از گوجه فرنگی پوست گرفته را به صورت پوره در آورید، سپس مقداری پودر سیب زمینی به آن اضافه کنید، این دو ماده را با هم مخلوط کرده تا یک مایع خمیر مانند بدست آید سپس این خمیر را روی پوست مالیده و پس از۱۵ دقیقه بشویید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت