مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » دانشگاه » جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۲

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان جزئیات کامل آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ گفت: نتیجه اولیه این آزمون نیمه دوم اردیبهشت و نتایج نهایی هفته اول شهریورماه اعلام می‌شود.

 آزمون کارشناسی ارشد ۹۲

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۲ به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه دوم اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی WWW.SANJESH.ORG در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه راهنمای شماره ۲) نیز ۴۸ ساعت قبل از نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره ۲) و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب کرده و بر اساس برنامه زمانی مربوط با مراجعه به سایت سازمان سنجش آنها را در فرم الکترونیکی ثبت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: گزینش دانشجویان در هر یک از کد رشته محل‌های امتحانی از بین داوطلبانی که حداکثر نمره علمی لازم را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شدند با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته محل انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.

توکلی گفت: گزینش نهایی در تمام کد رشته‌ها بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون در هر گرایش و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان صورت می‌گیرد.

* اعلام نتیجه نهایی هفته اول شهریور ۹۲

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۲ در هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود تا پذیرفته‌شدگان در رشته و دانشگاه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

* جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

توکلی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۲ برای پذیرش دانشجو در ۱۳۹ کدرشته امتحانی و ۶ رشته آموزشی برگزار شد.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان ۱۳۳ کد رشته از ۱۳۹ کدرشته به صورت متمرکز از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب تقاضانامه الکترونیکی ثبت‌نام را تکمیل کردند که از این تعداد ۴۵۸ هزار و ۸۰۱ نفر زن و ۴۳۷ هزار و ۳۲۴ نفر مرد هستند.

به گفته وی ۵۱٫۲۰ درصد داوطلبان که در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند زن و ۴۸٫۸۰ درصد مرد هستند.

* کاهش داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نسبت به سال‌های گذشته

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کاهش داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۲ نسبت به سال‌های گذشته، گفت: تعداد داوطلبان در حدود ۳۴ هزار و ۹۰ نفر کمتر از سال گذشته است.

وی افزود: از تعداد ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب ثبت‌نام کننده ۹۰ هزار و ۵۸ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گزینش و آزمون کدرشته امتحانی دوم از میان ۶۶ کد رشته امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک علاوه بر کد رشته اول اعلام کردند.

توکلی گفت: ثبت‌نام از داوطلبان ۶ کد رشته دیگر از ۱۶۶ کد رشته با نظارت سازمان سنجش و توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط انجام و با هماهنگی سازمان سنجش در شهرستان تهران برگزار شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه زمانی معین آزمون ۱۳۳ کد رشته امتحانی در صبح و بعد از ظهر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۸،۱۹ و ۲۰ بهمن ماه سال ۹۱ در ۴۴ شهرستان کشور و ۱۱۵ حوزه امتحانی مستقر در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برگزار شد.

وی افزود: همچنین از تعداد ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ داوطلب ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر در جلسه آزمون حاضر شده و تعداد ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر غایب بودند. به عبارتی ۸۲٫۷۲ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر بودند و ۱۷٫۲۸ درصد غایب بودند.

توکلی عنوان کرد: از تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ داوطلب حاضر در جلسه نیز تعداد ۷۱ هزار و ۵۳ نفر در جلسه آزمون کدرشته امتحانی دوم نیز حاضر بودند. یعنی از تعداد ۹۰ هزار و ۵۸ داوطلب که علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند تعداد ۷۱هزار و ۵۳ نفر حاضر بودند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت