نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » اخبار فوتبال ایران » پرسپولیس پیکان را به سقوط نزدیک کرد

بازی پرسپولیس - پیکان

پرسپولیس در دومین دیدار از هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال، با نتیجه ۲ بر یک از سد پیکان گذشت و ۴۶ امتیازی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدار تیم های پرسپولیس و پیکان با برتری ۲ بر یک پرسپولیس خاتمه یافت. گل های این بازی را کیوان وحدانی (۵۹) برای پیکان و مدافع پیکان (۷۳) و محمد نوری (۷۸) برای پرسپولیس به ثمر رساندند.

پرسپولیس با این پیروزی ۴۶ امتیازی شد اما همچنان در همان رتبه ششم باقی ماند. پیکان هم اکنون با این شکست تا حدود زیادی امید خود را برای ماندن در لیگ برتر کمرنگ می بیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دیدار در حالی از ساعت ۱۷ امروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد که بازی برای مهمان پایتخت نشین حساسیت چندانی نداشت. در سوی دیگر اما پیکان که ظاهرا میزبان این بازی بود، تلاش می کرد که با برتری برابر حریف بی انگیزه، خود را از جمع تیم های در حال سقوط خارج کند.

دیدار دو تیم که برابر چشمان معدود تماشاگر حاضر در ورزشگاه آغاز شد تا دقیقه ۲۴ هیچ صحنه خاصی نداشت و بازی به سردی تمام ادامه می یافت. در این دقیقه مارکو پروویچ از سمت چپ دروازه پیکان توپی را به روی دروازه فرستاد اما ضربه سر کریم انصاری فرد با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از خلق این موقعیت نه چندان خطرناک، حدود ۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه که تا این لحظه ساکت بودند تشویق های خود را شروع کردند. تماشاگران با فریادهای بلند خود بازیکنان تیمشان را به جلو فرا می‌خواندند و از آنها می خواستند که به سمت دروازه حریف حمله کنند.

دقیقه ۲۸، بالاخره یک موقعیت قابل اعتنا خلق شد. محمد قاضی در حالی که در حدود ۲۵ متری دروازه پیکان صاحب توپ شده بود به سمت دروازه شوت زد که توپش با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. این شوت، یخ تماشاگران را بیش از پیش باز کرد تا با صدای بلندتری تیم خود را تشویق کنند.

دقیقه ۳۳، یک ضربه ایستگاهی به سود پیکان اعلام شد. این ضربه را که در فاصله ۱۸ متری دروازه پرسپولیس کاشته شده بود، داود حقی به سمت دروازه شلیک کرد اما توپش با برخورد به بدن مدافعان سرخ پوش به کرنر رفت. پیکان از ضربه کرنر هم نتوانست استفاده کند.

نیلسون که در این دقایق به شدت از سوی هواداران پرسپولیس تشویق می شد، پس از مهار ضربه کرنر پیکانی ها، توپ را بلافاصله به پروویچ رساند و او را با دروازه بان حریف تک به تک کرد؛ بازیکن خارجی پرسپولیس اما با ضربه ای کم جان این فرصت را هدر داد.

دقیقه ۴۳، کریم انصاری فرد داخل محوطه جریمه صاحب توپ و موقعیت شد و با زیرکی توپ را در آستانه دروازه به ولاتکو رساند اما این بازیکن در کمال ناباوری هواداران توپ را به پای مدافع پیکان زد و تیمش را تنها صاحب یک کرنر کرد.

دقیقه ۴۷، کریم انصاری فرد در دو موقعیت پیاپی از این اقبال برخوردار بود که گل اول بازی را به ثمر برساند اما در هر دو صحنه، ضربه سر او راهی به درون دروازه پیکان پیدا نکرد.

دقیقه ۵۰، امیرحسین فشنگچی توپ را در داخل محوطه جریمه خودی با زانو به عقب پاس داد و نیلسون آن را در در دست گرفت. در این لحظه داور بازی به نشانه خطا در سوتش دمید و توپ را داخل محوطه جریمه پرسپولیس به سود پیکان کاشت و یک کارت زرد به نیلسون داد. این موقعیت خطرناک البته برای پیکانی ها سودی نداشت چون شوت مهاجم پیکان با برخورد به بدن خانزاده در اختیار محمد نوری قرار گرفت و او هم توپ را تا جایی که امکان داشت از محوطه خطر دور کرد.

دقیقه ۵۶، محمد نوری در میانه میدان صاحب توپ شد و با پاس عمقی به موقع خود، کریم انصاری فرد را راهی محوطه جریمه حریف کرد. مهاجم سرخ پوشان هم توپ را به خوبی به روی دروازه پیکان سانتر کرد اما محمد قاضی که در موقعیت بسیار خوبی قرار داشت نتوانست دروازه خالی پیکان را باز کند.

دقیقه ۵۹، قانون نانوشته ای در فوتبال هست که می گوید، تیمی که گل نزند، گل می خورد. این قاعده در این دقیقه به ضرر پرسپولیس رقم خورد تا گل اول بازی به سود پیکان به ثمر برسد. در این صحنه، کیوان وحدانی در موقعیتی بسیار خوب و در حالی که نیلسون از دروازه خارج شده بود به توپ رسید و به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

پس از به ثمر رسیدن گل پیکان، هواداران پرسپولیس ابتدا علی کریمی و سپس مهدی مهدوی کیا را مورد تشویق شدید قرار دادند. به نظر می رسد که پس از کنار گذاشته شدن مهدوی کیا توسط سرمربی پرسپولیس که جنجال هایی در پی داشت، اینک نام این بازکن قدیمی پس از علی دایی به نمادی دیگر برای اعتراض هواداران پرسپولیبس تبدیل شده است. “ای پرسپولیس، غیرت، غیرت، غیرت” دیگر شعار هواداران پرسپولیسی در این دقایق بود.

دقیقه ۶۹، محمد قاضی در زاویه ای بسیار مناسب در فاضله ۱۸ متری از دروازه پیکان صاحب توپ شد اما او توپ را به آسمان فرستاد! در همین دقیقه علی کریمی در میان تشویق بی امان هواداران پرسپولیس به میدان آمد تا پس از مدت ها دوری از میادین، بار دیگر برای تیمش بازی کند.

پس از ورود کریمی، پرسپولیسی ها جان تازه ای گرفتند و چند بار برابر دروازه حریف تاحدودی خطرناک ظاهر شدند.

دقیقه ۷۳، بالاخره اقبال به پرسپولیس روی آورد و این تیم توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند. در این صحنه کریم انصاری فرد در داخل محوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد اما ضربه او که می رفت از زمین خارج شود با برخورد به مدافع پیکان آرام آرام وارد دروازه این تیم شد.

دقیقه ۷۷، انصاری فرد می توانست خود و تیمش را دو گله کند اما فابیو کاروالیو، دروازه بان پیکان، ضربه محکم او را از دهانه دروازه به کرنر فرستاد.

چند ثانیه بعد و در دقیقه ۷۸، محمد نوری توپی را که از نقطه کرنر ارسال شده بود وارد دروازه پیکان کرد تا پرسپولیس از حریفش پیش بیفتد.

بازی تا دقایق پاپانی صحنه خاصی نداشت و پرسپولیس با شکست پیکان سال ۹۲ را با برد شروع کرد.

تاریخ: 01 آوریل 2013
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت