نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » آموزش استفاده از آینه تزیینی در دکوراسیون

آموزش استفاده از آینه تزیینی در دکوراسیون

استفاده از آینه در محیط های کوچک علاوه بر این که فضا را بزرگتر نشان می دهد، باعث می شود تلألو نور در آینه فضا را روشن تر کند. همچنین از آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا یاد می شود و در فنگ شویی نیز آن را نمادی از آب می دانند که به فضا آرامش، گستردگی، تازگی و آرامش می بخشد. تلفیق نور و آینه می تواند حس متفاوتی را در فضای شما ایجاد کند و با کمترین هزینه تغییری شگرف در محیط زندگی یا کار به وجود آورد.

یکی از ایده های خلاقانه برای زیباتر کردن خانه، استفاده تزئینی از آینه در طراحی داخلی است. با بهره گیری از آینه در چیدمان منزل می توان با کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر جلوه داد. اگر چه از گذشته های دور آینه به شکل کاربردی و با انواع طرح ها و قاب ها در خانه ها استفاده می شده، اما افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند، از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضاسازی ها استفاده می کنند.

همچنین از آینه به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا یاد می شود

پاس عمقی به فضای خالی

یک قاعده مشهور در دکوراسیون داخلی آن است که آینه های بزرگ اگر به درستی نصب شوند، با ایجاد توهم بُعد، عمق فضا را بیشتر جلوه می دهند و همچنین فضا را روشن و درخشان تر می کنند. اگر در فضای کوچکی زندگی می کنید و یا به هر دلیل دیگری می خواهید فضا را بزرگتر جلوه دهید، می توانید با اضافه کردن چند آینه زیبا (بدون حذف دیوارها) فضای خانه را بزرگ، دلباز و زیبا نشان دهید. زمان انتخاب آینه برای خانه یا محل کار، هدف اصلی تان را در نظر بگیرید. اگر کارایی آینه مد نظر است، مطمئن شوید که دو جنبه کارکردی و تزئینی را به طور همزمان داشته باشد. اگر تنها جنبه تزئینی آن مد نظر است، یک آینه با قابی با آرایه و تزئینات (و گاهی کاملا ساده اما شیک) چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

نصب درست آینه ها فضا را روشن و بزرگتر می کنند

دیدار در آینه

ورودی خانه ها یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از آینه است. وقتی به خانه کسی می روید، در لحظه اول هیچ چیز به اندازه یک آینه تمام قد در قسمت ورودی خانه چشم شما را نمی گیرد. شاید دلیل آن تاثیر تماشای چهره و لباس خود در آن آینه باشد. ورودی بیشتر خانه های آپارتمانی نور طبیعی ندارد. نصب آینه جلوی در ورودی می تواند این مشکل را برطرف کند. اگر در خانه تان راهرویی دراز و باریک با نور کم وجود دارد، با نصب آینه روی دیوار آن، هم نورپردازی راهرو یا سرسرا را افزایش می دهید و هم بر پهنای باریک آن حس گشودگی بصری ایجاد می کنید.

ورودی خانه ها یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از آینه است

منظره ای در دوردست

اگر تصمیم دارید آینه ای به اتاق تان اضافه کنید، حتما از منظره ای که در آن منعکس خواهد شد اطمینان کافی به دست آورید. مثلا نصب آینه روی دیوار روبروی پنجره می تواند منظره جالب یا دوست داشتنی خارج را به داخل فضا منتقل کند، اما اگر منظره مقابل آینه، فضایی دلگیر یا حتی بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد، در مکان نصب آن اشتباه کرده اید. آینه ها نباید روی زمین باشند طوری که برای دیدن خودتان مجبور به خم شدن باشید. تصویری که یک آینه از شما می سازد، باید کامل باشد؛ پس اگر سرتان در آینه جا نمی شود یعنی یا خرید مناسبی نداشته اید یا محل خوبی را برای قرار دادن آینه دلخواه تان انتخاب نکرده اید.

تصویری که یک آینه از شما می سازد، باید کامل باشد

دیوارهای آینه ای

برای اتاق های بدون پنجره القای حس فضایی دلباز، حقیقتا کار دشواری است. اما خبر خوش این که با دیوارهای آینه ای تا حد زیادی می توان این مشکل را حل کرد. اگرچه این دیوارها چشم اندازی به بیرون ندارند، اما به طرز ماهرانه ای فضا را بزرگ، روشن و دلباز نشان می دهند. برخلاف دیوارهایی پر از قاب عکس، دیوارهای آینه ای بُعد دیگری به فضا می افزایند. اتاق نشیمن فضایی است که شما در آن از میهمانان و دوستان خود پذیرایی می کنید. اگر می خواهید این فضا را بدون آن که هزینه زیادی متحمل شوید، بزرگ تر جلوه دهید، از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید. گاهی یک آینه بزرگ، تنها چیزی است که برای متحول کردن اتاق و یا هر فضای دیگری به آن احتیاج دارید. آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد.

آینه هایی با قاب های پهن، به طراحی شما عمق می دهد

خاطره بازی با آینه های عتیقه

اگر عاشق فیلم های قدیمی با داستان های افسونگر و شخصیت های رویایی هستید، آینه عتیقه یک راه حل عالی برای افزودن شخصیت به فضای خانه شماست. عتیقه یک اصطلاح است برای توصیف آینه هایی با قدمت بالا و دارای طرح ها و نقش های برجسته. چندین روش برای به کارگیری آینه های عتیقه وجود دارد؛ آنها می توانند بین دو گلدان در نقطه کانونی اتاق عمل کنند. همچنین می توانید آینه عتیقه ای را بالای یک شومینه، پیانو یا میز تحریر قرار دهید تا بافتی کلاسیک و منحصر به فرد را برای تان به ارمغان بیاورد.

می توانید آینه عتیقه را بالای یک شومینه، پیانو یا میز تحریر قرار دهید

آینه های غیرمعمول

می توانید آینه هایی را پیدا کنید که شکل های کاملا متفاوتی دارند. این نوع آینه ها دکوراسیون دیواری فوق العاده و غیرمعمولی ایجاد می کنند. می توان آنها را به صورت آماده از بازار تهیه کرد یا این که بر طبق سلیقه خودتان سفارش دهید تا برش داده شوند. این نوع آینه ها کارآمدی کمتری دارند و بیشتر نقش دکوراتیو را برای شما بازی می کنند. آینه های شکسته هم چیز بدی نیستند. از تکه های بر جا مانده آنها می توان در طراحی دکور منزل استفاده کرد و یا این که در ساخت بعضی از انواع صنایع دستی یا تغییر و اصلاحاتی که در خانه انجام می دهید استفاده شوند. می توان آنها را به تکه های ریزتر برش داد و برای آینه کاری گلدان ها یا دیوارها استفاده کرد.

آینه با اشکال متفاوت دکوراسیون دیواری فوق العاده و غیرمعمولی ایجاد می کنند

اصول فنگ شویی چه می گوید؟

اگر به دنبال خوشنامی و خوش شانسی هستید آینه را در ضلع جنوبی خانه نصب نکنید. طبق اصول فنگ شویی گوشه جنوبی خانه ها انرژی آتش دارد که با انرژی آب آینه ها جور در نمی آید. بنابراین آینه ها را هر جایی نصب کنید غیر از ضلع جنوبی خانه. آینه کاری سقف را هم بی خیال شوید که اصلا در فنگ شویی قبولش ندارند! از نظر فنگ شویی بهترین نواحی در خانه برای استفاده از آینه ها، شرق (خانواده و سلامتی)، شمال (شغل و گذر در زندگی) و جنوب شرقی (ثروت و دارایی) است. بدترین نواحی هم اینها هستند؛ جنوب (شهرت و آوازه)، روی دیواری که به طرف در اصلی است و روی دیواری که به طرف رختخواب است.

نظرات
06 جولای 2020 :: ساعت 16:45
امید

مطلب جالبی بود خیلی ممنون

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت