نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » دانستنی های لازم برای مراقبت از موهای رنگ شده

دانستنی های لازم برای مراقبت از موهای رنگ شده

با افزایش مصرف رنگ مو ، رنگ مو های بی کیفیت و نا مناسب هم به دنبال آن افزایش می یابد که این امر سبب عوارضی همچون سوختگی و یا وز شدن مو می شود.

مو متشکل از سه لایه مختلف است که سلول هریک از طریق رطوبت سالم می ماند و تغزیه می شود و هنگامی که رنگ مو نامناسب استفاده شود رطوبت خود را از دست داده و باید به دنبال چاره ای برای جلوگیری از این اتفاق باشیم.

برای ترمیم مو های رنگ شده می بایست مدت زمان معینی استفاده از تمام مواد شیمیای مانند رنگ مو ، دکلره و… را قطع کرده و به فکر بازگردانی و ترمیم مو های از دست رفته باشیم.

رنگ کردن مو می تواند خیلی هیجان انگیز باشد. بسیاری از بانوان همواره  دنبال رنگ کردن موها و ایجاد تغییر در ظاهر خود هستند با این حال خیلی ها از ترس آسیب رسیدن به موها در اثر مواد شیمیایی موجود در رنگ از این کار خودداری می کنند. درست است که هرگونه ماده شیمیایی که رنگ یا ساختار مو را تغییر می دهد احتمال آسیب رساندن به آن را دارد، اما راههایی برای حفظ سلامت موهای شما در کنار زرق و برق دادن به آنها وجود دارد. درادامه راههایی برای حفظ سلامت موهای رنگ شده آورده شده است :

۱ ) استفاده از محصولات مناسب موهای رنگ شده

موهای رنگ شده آسیب پذیر و شکننده اند. بسیار مهم است که برای ماندگاری بیشتر رنگ و سلامت بیشتر موها روی محصولات محافظ موهای رنگ شده سرمایه گذاری کنید. این مواد که آووکادو، موز، ماست، عسل، سس مایونز، شیر نارگیل، روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا را شامل می شود باعث ایجاد یک لایه ی محافظ بر ساقه ی مو می شوند.

۲ ) شستن موها را کاهش دهید

یکی از راههای ماندگاری بالای رنگ و سالم ماندن مو، شستشوی کمتر آنها است. اگر موهای خود را ۳ یا ۴ بار در هفته می شویید آن را به ۲ تا ۳ بار در هفته برسانید که روغن های تولید شده توسط پوست سر که باعث تغذیه مو می شود حفظ شوند.

۳ ) شستشو با آب سرد 

شستن موها با آب گرم موجب می شود که پوشش خارجی مو در قسمت بیرونی افزایش و باعث آسیب پذیری و ریزش آن شود. راه موثر جلوگیری از این مشکل شستشوی همیشگی موها با آب سرد است. اگر شما توانایی دوش با آب سرد را ندارید موهای خود را پس از حمام با آب سرد بشویید.

۴ ) شامپوی مناسب

در هنگام دوش گرفتن از یک شامپوی مناسب و خوب استفاده کنید.

۵ ) استفاده از مرطوب کننده ها 

مرطوب کننده ها حاوی سیلیکون هایی هستند که با ایجاد یک لایه ی محافظ روی ساقه ی مو آسیب های ناشی از پرتوهای خورشید را به حداقل می رسانند و همچنین موها را از آسیب های حرارتی محافظت می کنند.

۶ ) تا یک ماه پس از رنگ از شامپوهای روشن کننده مو استفاده نکنید 

برای سالم ماندن موها تا یک ماه پس از رنگ کردن از شامپوهایی که برای روشن کردن مو هستند استفاده نکنید. شوینده های قوی باعث خشن و شکننده شدن موها و از بین رفتن آنها می شود. تا زمانی که موهای شما سلامت خود را به دست نیاورده اند و رنگ کمتر نشده از شامپوهای روشن کننده استفاده نکنید.

۷ ) هنگام مدل دادن به موهایتان خلاقیت بیشتری داشته باشید 

برای مدل دادن به موها از لوازم حرارتی مانند اتو یا سشوار کمتر استفاده کنید. گرما باعث آسیب رساندن به مو می شود این در صورتی است که موهای رنگ شده به خودی خود آسیب پذیرترند.

۸ ) به نور خورشید اجازه ی ورود ندهید 

نور خورشید می تواند باعث کم رنگ شدن یا مرده شدن رنگ مو شود. در صورت ماندن در آفتاب موهای خود را با روغن های ضد آفتاب چرب کنید. یا از کلاه استفاده نمایید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت