نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه نان سیب گردو دارچین ( نان پونچیک )

 طرز تهیه نان سیب گردو دارچین ( نان پونچیک )

مواد لازم برای تهیه نان پونچیک :

 شکر ۵ قاشق سوپخوری + ۱۵۰ گرم
آرد  ۱ قاشق سوچخوری + ۳۵۰ گرم
 شیر ولرم  ۱/۲ پیمانه
روغن یا کره ۵۰ گرم
نمک به مقدار کم
تخم مرغ ۲ عدد
گردوی نگینی شده یک سوم پیمانه
سیب ۳ عدد
دارچین به مقدار لازم
خرفه خشک در صورت تمایل به مقدار لازم

 

طرز تهیه نان سیب و دارچین :

ابتدا خمیر نان را با دستور پایین آماده کنید. ۱ قاشق سوپخوری آرد و ۱ قاشق سوپخوری شکر و ۱/۲ پیمانه شیر ولرم رو هم زدم و ۱ قاشق سوپخوری خمیر مایه ریختم و ۱۰ دقیقه گذاشتم تا عمل بیاید ۴ قاشق سوپخوری شکر و کمی نمک و ۵۰ گرم روغن یا کره ذوب شده را در ظرفی دیگر هم زدم و ۲ عدد تخم مرغ اضافه کردم و در حد مخلوط شدن هم زدم و مایه قبلی را هم ریختم و هم زدم سپس حدود ۳۵۰ گرم آرد را ریختم تا حدی که به دست نچسبد البته به آب خور آردتان بستگی دارد آرد را همیشه کم کم اضافه کنید ورز دادم و در ظرف گذاشتم روی آن را پوشاندم تا یک ساعت در دمای اتاق استراحت کند.

 

در این فاصله مواد سیب و دارچین را آماده کردم، ۳ عدد سیب را پوست گرفته و رنده درشت زدم و با ۱۵۰ گرم شکر مخلوط کردم روی حرارت هم زدم تا آب آن کشیده شود حدود یک سوم پیمانه گردوی نگینی شده و کمی دارچین زدم و خاموش کردم تا خنک شود.

 

نان پونچیک آماده برای رفتن به داخل فر

 

بعد از یک ساعت که خمیر دو برابر شد، خمیر را با وردنه به اندازه کف قالب تارت به ضخامت نیم سانت باز کردم و وسط قالب مواد سیب و دارچین و گردو را ریختم و از خمیر نوار باریک روی آن گذاشتم. دوباره یک ربع استراحت دادم و روی آن را با زرده و زعفران با برس زدم و خرفه پاشیدم و داخل فر ١۶٠ به مدت بیست دقیقه گذاشتم. نان خوشمزه با طعم عالی آماده شد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت